کد خبر : 8315
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 8:46

توصیه به تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای این افراد

توصیه به تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای این افراد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به احتمال اوج‌گیری کرونا، گفت: تزریق واکسن دُز یادآور برای آنانی که یکسال از تزریق واکسن‌شان می‌گذرد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سعید کساییان: همه افرادی که بیش از یکسال از تزریق نوبت قبلی واکسن کووید۱۹ آن‌ها گذشته است، توصیه می شود یک نوبت واکسن دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ضرورت دارد تمامی افراد به ویژه بیماران خاص و افراد مبتلا به سرطان و سالمندان در تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا اهتمام ورزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: با تزریق واکسن امکان ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد. اما احتمال ابتلا و عوارض بیماری در افراد واکسینه شده، بسیار کمتر از افرادی است که واکسن تزریق نکردند.

هر سرماخوردگی کرونا تلقی می‌شود

کساییان ابراز کرد: چهار نفر از روزهای پیش در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تست مثبت کرونا بستری هستند. این موضوع زنگ خطر اوج‌گیری کرونا است و باید مراقب بود.

وی اظهار کرد: طبق گفته پزشکان و متخصصان، روند تعداد افرادی که با علائم کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند. یا مراجعه افراد مشکوک مبتلا به کرونا به مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه، افزایشی است.

وی افزود: هر سرماخوردگی کرونا تلقی می‌شود. تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی و گلودرد، از علائم این بیماری به شمار می‌رود. هر فردی که ۲ علامت با هم داشته باشد مشکوک به کرونا است.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۸۰ هزار نفر در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان (شهرستانهای سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، آرادان و سرخه) ساکن هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.