کد خبر : 16059
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 23:17

فاز دوم خرید برنج کشاورزان در بابل آغاز شد

فاز دوم خرید برنج کشاورزان در بابل آغاز شد
رئیس اتحادیه صنایع تبدیلی و غذایی مازندران گفت: در فاز دوم طرح خرید مستقیم برنج از کشاورزان از ۲۴ مهرماه تاکنون هزار و ۵۰۰ تن برنج از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید تقی جعفریان امروز، ۸ آبان ماه  ضمن قدردانی از استاندار مازندران و فرماندار بابل در پیگیری و رفع موانع پیش‌رو شرکت‌های خریدار، اظهار کرد: در این راستا قرارداد همکاری با شرکت طبیعت منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز فاز نخست خرید برنج تاکنون این شرکت پنج هزار تن از کشاورزان خریداری کرده است، تصریح کرد: مدت زمان پرداخت به کشاورزان ۱۰ تا ۱۲ روز به صورت کاملا نقدی است که تاکنون ۸۰ درصد پرداخت شده است.

رئیس اتحادیه صنایع تبدیلی و غذایی مازندران با اشاره به اینکه بیشتر از قیمت بازار از کشاورزان برنج خریداری می‌کنیم، گفت: برنج طارم را به مبلغ کیلویی ۶۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

این مسئول خواستار رفع مشکل نقدینگی شرکت‌های سرمایه گذار در بخش کشاورزی شد و تصریح کرد: این شرکت‌ها تمام اعتبار و آبروی خود را برای حمایت از دولت هزینه کردند و انتظار دارند دولت نیز در کنار آنها برای رفع موانع موجود اقدام کند تا گام مثبتی در تنظیم بازار، کمک به کشاورزان، تولیدکنندگان و همچنین عبور از وضعیت نامناسب بازار فعلی باشند.

خرید میانگین روزانه ۱۰۰ تن برنج از کشاورزان مازندرانی

او شرکت‌های خریدار را حلقه اتصال بین تولید کننده و مصرف کننده برشمرد و یادآور شد: حضور این شرکت‌ها دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه و بازار را از شوک خارج می‌کند.

جعفریان از خرید میانگین روزانه ۱۰۰ تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید برنج و پرداخت مبلغ به کشاورزان نداریم، افزود: ۱۵ کارگر به شکل مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

جعفریان با بیان اینکه عرضه و تقاضای مناسب، بازار را متعادل می‌کند، اظهار کرد: هنوز ۳۰ درصد برنج در انبارهای خانگی و تجار به‌ فروش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف برنج در جامعه کاهش یافته است، تصریح کرد: وجود دلالان و واسطه‌های برنج بازار را مختل کرده است، اقتصاد جامعه بیمار شده و نقدینگی در بازار کم شده است، لذا قدرت خرید کاهش یافت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.