کد خبر : 17749
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 16:14

احداث رستوران و مراکز تفریحی در حریم رودخانه های مازندران ممنوع شد

احداث رستوران و مراکز تفریحی در حریم رودخانه های مازندران ممنوع شد
وزیر کشور گفت: ۲ دستگاه دولتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب منطقه‌ای به منظور پیشگیری از سیلاب‌های ویرانگر، از این پس اجازه ندارند، مجوز احداث رستوران، مکان تفریحی و گردشگری یا بومگردی را در بستر و یا حریم رودخانه‌های مازندران صادر کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد وحیدی روز پنجشنبه بعد از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان های عباس آباد و چالوس در فرودگاه نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سیل ۱۳ آبان به روستاها، مزارع، زیرساخت ها و واحدهای مسکونی اهالی برخی از مناطق شهری و روستایی این شهرستان ها خسارت وارد کرده است.

وی اظهارداشت : در بازدید امروز با وجود ارزیابی های صورت گرفته، مجدد میزان خسارت ها دقیق مورد بررسی قرار گرفت که برخی از موارد مطرح شده در این بازدید مانند رودخانه ها، پُل ها توسط وزارت خانه های مربوط راه و شهرسازی و نیرو و نهادهای ذیربط پیگیری خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: طبق گزارشها در بدو وقوع سیلاب برق و آب برخی از مناطق سیل زده قطع شده بود که در اسرع این مشکلات برطرف شده و برای ۲ پل تخریب شده نیز برای ساخت آن مسیر جایگزین پیش بینی شده است.

تاثیر سرشاخه گیر رودخانه در جلوگیری از شدت سیلاب

وزیر کشور ادامه داد: در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر سرشاخه گیر رودخانه ها در جلوگیری شدت سیلاب یادآور شد: یکی از پیشنهادات امروز همین مورد بوده که کار خوبی است و کارکرد این سرشاخه ها در کنترل و جلوگیری از ورود درختچه ها در مسیر اصلی رودخانه بسیار تاثیرگذار است.

وحیدی بر لزوم جمع آوری درختان موجود در بستر و حریم رودخانه های مناطق سیل زده تاکید و گفت : طبق هماهنگی های انجام شده قرار شد درختان مسیر سیلاب در رودخانه های منطقه جمع آوری شود.

وی در مورد استقرار واحدهای گردشگری در مسیر رودخانه ها تاکید کرد : استقرار این واحدهای گردشگری و حتی مسکونی در حریم رودخانه آثار زیانباری برای زندگیشان دارد بنابراین باید علاوه بر این که خود مردم باید رعایت کنند، مجوزی برای فعالیت این واحد در حریم رودخانه ها نباید صادر بشود.

وی گفت : رعایت حریم رودخانه ها امری الزامی است که همه نهادهای مربوط باید نسبت به این مهم قانون را رعایت کنند.

وزیر کشور و هیات همراه صبح امروز در سفر یکروزه به غرب مازندران در فرودگاه نوشهر مورد استقبال استاندار مازندران و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.