کد خبر : 17637
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 17:30

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

به‌جای ۴۰۰ هواپیما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

به‌جای ۴۰۰ هواپیما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که نیاز است، دارد؛ اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم، اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدرضا رضایی کوچی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و تمهیداتی که باید در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برای ارتقای این ناوگان اندیشیده شود، بیان کرد: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که نیاز است، دارد. اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم، اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. فاصله زیادی بین نیاز ناوگان با ناوگان فعال وجود دارد. به همین دلیل است که برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز بلیت‌ها را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه به هر دلیلی در طول چند سال گذشته نتوانستیم هواپیما وارد کنیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر ناوگان هوایی بالا رفته است و از سوی دیگر روزانه تقاضا برای استفاده از پرواز‌ها در حال افزایش است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت ناوگان هوایی با مشکل مواجه است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در برنامه هفتم توسعه این پیشنهاد را طرح کرده ایم که با رعایت ملاحظات مسائل امنیتی و زیر نظر سازمان هواپیمایی از ظرفیت ایرلاین‌های خارجی در مسیر‌های داخلی استفاده کنیم. اکنون ایرلاین‌های خارجی به داخل کشور ما پرواز دارند، به عنوان مثال ایرلاین خارجی وارد فرودگاه امام (ره)، فرودگاه مشهد یا فرودگاه شیراز شده و از قطر یا عمان یا دبی مسافر می‌آورد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه این هواپیما‌های خارجی می‌توانند در مسیر‌های داخل کشور نیز پرواز داشته باشند تا مردم برای دریافت بلیت هواپیما گرفتار نشوند، گفت: اکنون به این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ایراداتی گرفته شد و در تلاش هستیم تا ایرادات را برطرف کنیم.

رضایی کوچی افزود: از نظر بنده با استفاده از ظرفیت ایرلاین‌های خارجی خیلی از مشکلات حمل و نقل هوایی حل خواهد شد و شاهد ارتقای کیفیت پرواز‌ها خواهیم بود.

/ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.