کد خبر : 16998
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 11:16

خسارات سیل دیروز در مازندران

خسارات سیل دیروز در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه حجم بارندگی به برخی تاسیسات و ابنیه‌ها فنی شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس اباد، آمل، سوادکوه و سوادکوه شمالی خسارت وارد کرده است، گفت: اقدامات لازم برای پاسخ به بحران در ساعات اولیه وقوع سیل انجام شد و در حال حاضر جلسه ستاد بحران با ریاست استاندار مازندران در شهرستان عباس آباد برگزار شده است.

حسینعلی محمدی در خصوص خسارت سیل روز ۱۳ آبان در غرب مازندران، اظهار کرد: بارش باران ۱۱۰ میلیمتری روز گذشته در زمان بسیار کم، در برخی شهرهای مازندران به ویژه غرب استان خسارت‌های زیادی را وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، اضافه کرد: الان تمرکز ما به برآورد خسارت و پاسخگویی به بحران است در حالیکه در شهرستان عباس اباد در بخش راه شاهد تخریب دو دهنه پل و جسم راه ورودی “چارز” و بخش‌هایی از راه دسترسی به شهرک نواب و اطراف آن هستیم.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان چالوس هم شاهد تغییر مسیر سیلاب از سد انحرافی سردآبرود بودیم که باعث تخریب بخشی از ابنیه فنی و منازل مسکونی ذوات و علی آباد شد.

محمدی با بیان اینکه سد ذوات سدی انحرافی بود و هیچگونه تخریب سد را نداشتیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان نور هم سیلاب به بخش ابنیه و تاسیسات دو روستا خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان آمل، سوادکوه و سوادکوه شمالی هم سیلاب موجب تخریب بخشی از تاسیسات شبکه‌های توزیع و فوق توزیع برق شده است، گفت: با کمک نیروهای امدادی و شرکت توزیع، پایداری برق صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: به علت شدت بارش باران سیا آسیا در آمل هم راه‌های ارتباطی ۴تا ۵ روستا خسارت وارد شد که بلافاصله با ورود عوامل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بخشی از مسیر بهسازی و تردد اولیه برقرار شد.
محمدی با اشاره به اینکه حجم آورد باران در سطح شهر آمل علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین درون شهری باعث هدایت آب به سمت برخی خانه‌های شهروندان شده بود گفت: براساس گزارش‌های اولیه بیش از ۴۰ خانه درون شهری دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله با حضور عوامل آتش نشانی، پسماند و مدیریت بحران شهرداری آمل خدمات رسانی و تخلیه آب انجام شد.

ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.