کد خبر : 1067
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 11:42

اقتصاد صنایع دارویی منتظر توسعه رویکردهای انگیزشی است

اقتصاد صنایع دارویی منتظر توسعه رویکردهای انگیزشی است

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: شکل‏‌گیری اقتصاد مقاومتی، الزامات مختلفی می طلبد که یکی از اساسی ترین آن ها توجه به توسعه مولفه های کار و کارآفرینی در صنایع استراتژیک نظیر دارو است.

اقتصاد پرس: سید مهدی سجادی به مناسبت روز کارگر در خصوص پیش فرض های لازم برای اکرام کارکنان صنایع دارویی کشور اظهار داشت: نیروی انسانی ماهر و کارآمد، پر بهاترین و ارزنده ترین ثروت و دارایی هر کشور است و این موضوع در رابطه با صنایع استراتژیک همچون دارو از ظرافت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به خصوصیات متمایز صنایع دارویی ادامه داد: صنعت دارو  اعم از تولید، واردات، پخش، داروخانه و … اغلب حائز سطح بالای تحصیلات در کشور است و به این جهت از منظر مدیریت رفتار انسانی باید اذعان کنیم که شیوه ها و ابزارهای انگیزشی خاصی برای سوق این افراد به حوزه کارآفرینی و اکرام کارگران می طلبد و صرفا مباحث اقتصادی و مالی مطرح نیست.
سجادی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء رویکردهای توانمندی سازی داروسازان اضافه کرد: به منظور دستیابی به اهداف تکریم نیروی انسانی باید رویکردهای توانمندسازی در این حوزه باید بیش از گذشته مد نظر سیاستگذاران قرار گیرد که در این خصوص باید بگوییم این رویکردها می تواند شامل سه رویکرد ارتباطی، انگیزشی و شناختی باشد و مسائل رفاهی، مسائل محیطی، مسائل ادامه تحصیل و مسایل ماهیت کار را در بر می گیرد.
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به نقش داروسازان در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: شکل‏گیری اقتصاد مقاومتی، الزامات مختلفی می طلبد که یکی از اساسی ترین آن ها توجه به توسعه مولفه های کار و کارآفرینی در صنایع استراتژیک نظیر دارو است.
به گفته سجادی، نباید موضوع اشتغالزایی فارغ التحصیلان داروسازی را صرفا در حوزه داروخانه داری دید، بلکه توسعه صنایع دارویی و تقویت برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی که از الزامات اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می شود میتواند محمل مناسبی برای توسعه اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی باشد.
سجادی با اشاره به وجود حدود ۱۱ هزار داروخانه در سراسر کشور اضافه کرد: فشار اقتصادی شدیدی بر حوزه داروخانه داری در کشور ما تحمیل شده است که دلیل اصلی آن را باید در موج بیکاری فارغ التحصیلان این رشته دید. و اگر بخواهیم دلیل ریشه ای این موضوع را بررسی کنیم باید به کمبود سرمایه گذاری در بخش تولید دارو، کمبود بودجه در برنامه های پژوهش های کاربردی، کمبود سرمایه گذاری در برنامه های تحقیقات نوآورانه جستجو کرد.
وی ادامه داد: اگر موضوع اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی به شایستگی مهار و کنترل نشود، می تواند به مهاجرت این افراد از کشور منجر شود که واقعا نتیجه ای جز از دست دادن نیروی انسانی آماده خلق ارزش افزوده به دنبال نخواهد داشت.
سجادی در پایان تصریح کرد: روز کارگر، روز عزیز و مبارکی است و در این روز باید به مولفه های انگیزشی کلیه فعالان حوزه دارو اعم توجه شود و امیدواریم با تکریم مناسب ازاین فعالان و تقویت ابزارهای انگیزشی، شاهد تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.