کد خبر : 20289
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 14:05

رئیسی:

اقتصاد مقاومتی که با تکانه‌ها تکان نخورد/ امروز رشد اقتصادی داریم

اقتصاد مقاومتی که با تکانه‌ها تکان نخورد/ امروز رشد اقتصادی داریم

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت برای رفع مشکل اشتغال و مسکن تلاش می کند. ما اگر می‌خواستیم با تهدیدات متوقف شویم نباید رشد اقتصادی داشته باشیم. امروز رشد اقتصادی داریم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ابراهیم رئیسی که به استان البرز سفر کرده است، در جمع مردم کرج اظهار کرد: ابراز احساسات و لطف شما مردم را نسبت به این طلبه به حساب انقلاب، نظام، خون شهدا و ولایت می دانم. به عنوان سرباز، خدمتگزار شما مردم هستم.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، ادامه داد: فاطمه برای همه بشریت الگو است. او خیر بسیار زیاد است برای همه بشریت. خداوند در وجود او همه خیرات قرار داد. باید از او پیروی کنیم. سخنان فاطمه زهرا سخن از قرآن، عدالت، علی و انسان است. توجه به سخنان ایشان برای جامعه ما می تواند درس آموز باشد. ایشان به ما توجه به خدا، اجرای عدالت، توجه به فقرا و گره گشایی از کار مردم را یاد داد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه استان البرز دارای ویژگی های خاص است، افزود: نسبت به شهدا، جانبازان، خانواده معزز شهدا و جانبازان و کسانی که به مردم این استان خدمت کرده اند، ادای احترام می کنم. ۴۰ سال پیش در سن ۲۰ سالگی در این استان خدمت کردم و خاطرات زیادی از کرج دارم. چهره های مصمم، نیروهای جهادی و انقلابی و تلاش شبانه روزی در این استان بوده و تلاش زیادی در این ۴۰ سال برای توسعه استان انجام شده است اما با همه توسعه یافتگی استان البرز باید گفت که به دلایلی باز هم در این استان کاستی ها و کمبودهایی داریم. جاده های مواصلاتی و مترو نیاز جدی استان است. من از برخی پروژه ها بازدید کردم، الحمدلله شبانه روز تلاش می شود تا مشکلات کم شود. باید کار جهادی برای رفع مشکلات مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما منطقه فردیس رفتیم. مجموعه درمانی مجهز نداشت و این ناراحت کننده بود اما انتظار ۱۲ ساله مردم فردیس به پایان رسید و این مجموعه آغاز به کار کرد.

رئیسی افزود: درصد بیکاری در البرز نسبت به استان های دیگر کمتر است. آمار نشان می دهد دغدغه جدی بیکاری در این استان نداریم اما مساله مسکن جدی است که در برنامه دولت اعلام کرده ایم، رفع این مشکل در دستور کار است. ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ساخت و ساز مسکن روستایی و شهری در حال انجام است. زمین ها هم واگذار شده است ولی مشکل زمین در مرکز استان ها داریم. ۵۲ هزار هکتار زمین آماده برای مسکن سازی آنجا واگذار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار تعهد دولت در مسکن‌مهر به‌جا مانده از دولت‌های قبل بود. دولت سیزدهم تلاش کرد ۱۰۷ هزار مسکنی که فقط در حوزۀ مسکن مهر تعهد شده بود را با وجود همه مسائل مالی که وجود داشت را به مردم واگذار کند و تا آخر امسال و اوایل سال بعد مابقی به مردم واگذار خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: دولت در همه عرصه ها شبانه روز برای رفع مشکلات تلاش می کند. در کشور هم ظرفیت کم نیست. رئیس جمهوری کشوری که اخیرا مهمان ایران بود وقتی از پارک علم و فناوری بازدید کرد گفت تعجب می کنم کشوری که تحریم است، این همه پیشرفت کرده است که من گفتم مردم ما تصمیم گرفته اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت برای رفع مشکل اشتغال و مسکن تلاش می کند. ما اگر می‌خواستیم با تهدیدات متوقف شویم نباید رشد اقتصادی داشته باشیم. امروز رشد اقتصادی داریم. ما تولید را متوقف نکردیم بلکه روز به روز تولید ادامه دارد. امروز تولید با قدرت ادامه دارد. ما اجرای اقتصاد مقاومتی که با تکانه ها تکان نخورد را ضرورت می دانیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفر استانی به البرز انجام شده است، گفت: میزانی از طرح ها هم در دست اجراست که مسئولان استانی گزارش آن را به مردم می دهند. در این دور سفر هم مسائل مناطق مختلف استان مورد توجه قرار می گیرد. مسایل عموم مردم، حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیسی ادامه داد: سفر من به استان ها تشریفاتی نیست بلکه این سفرها بستگی به میزان رفع مشکلات این مناطق دارد. تا وقتی مشکلات وجود دارد، وظیفه خود می دانم به استان ها سفر کنم.

رئیسی تاکید کرد: از مدیران می خواهم مسائل مردم را جدی بگیرید. مبادا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و پارتی بازی، رشوه و فساد بر سازمان ها حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای از بین بردن بسترهای فساد از تعهدات دولت است، گفت: به عنوان خادمی کوچک با مردم عهد کردم که در دوران مسئولیت،‌ تمامی بسترها و روزنه های فساد در کشور را از بین ببرم و در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.