کد خبر : 1685
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 11:10

رویکردی متفاوت با پرورش آبزیان در قفس

رویکردی متفاوت با پرورش آبزیان در قفس

مدیر کنترل بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران گفت:افزایش صادرات و خود کفایی تولید با توسعه پرورش ماهی در قفس، امری اجتناب پذیر است.

اقتصاد پرس: عیسی گلشاهی مدیر کنترل بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران با اشاره به توسعه  پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: توسعه پرورش ماهی در قفس و بهره گیری از منابع آبی می تواند نقش موثری در اقتصاد منطقه داشته باشد.
وی با اشاره توسعه کشت ماهی در قفس افزود: افزایش صادرات و خود کفایی تولید با توسعه پرورش ماهی در قفس، امری اجتناب پذیر است.
گلشاهی با اشاره به برنامه تولید گفت: در برنامه ششم توسعه بر مبنای اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده ایم، که میزان تولید انواع گونه آبزیان در قفس را تا  پایان برنامه به مرز ۲۰۰ هزار تن و امسال تا ۲۰ هزار تن افزایش دهیم.
وی با اشاره به تراز تجاری شیلات در بخش کشاورزی بیان داشت: در چند سال اخیر شیلات از جمله بخش های کشاورزی است که همواره تراز تجاری آن مثبت بوده و حال می توان گفت که توسعه پرورش ماهی در قفس می تواند نقش موثری در مثبت شدن تراز تجاری این بخش داشته باشد.
مدیر کنترل بهبود کیفیت آبزیان با اشاره به کمیت و کیفیت تولید کشت ماهی در قفس بیان داشت: صادرات صد درصدی تولید انواع آبزیان  در قفس به سبب افزایش کیفیت وجود دارد و گفتنی است که توسعه پرورش در قفس با رویکرد تامین نیاز داخل و افزایش صادرات هدف گذاری شده است.
*** تراز شیلات مثبت است
ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان نیز گفت: پرورش آبزیان در قفس فعالیت جدیدی است که بایستی با یک برنامه ریزی مناسب از کلیه ظرفیت های بالقوه و پتانسیل های کشور استفاده کرد.
وی با اشاره به تراز تجاری شیلات گفت: سال گذشته مجموع تراز  بخش کشاورزی منفی ۳٫۵ میلیارد دلار بوده، اما گفتنی است که با این وجود تراز بخش شیلات مثبت بوده است.
منبع:  باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.