کد خبر : 15038
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 22:30

تا پایان سال میزبان ۶ میلیون گردشگر ورودی هستیم

تا پایان سال میزبان ۶ میلیون گردشگر ورودی هستیم
معاون گردشگری کشور گفت: با روند افزایشی که در ورود گردشگران خارجی داریم پیش بینی می‌شود که تا پایان سال حدود ۶ میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در برنامه صف اول که از شبکه یک سیما پخش شد گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا در شهریور سال ۱۴۰۱ روند صعودی ورود گردشگران خارجی به کشور را داشتیم به نحوی که تا آن زمان‌حدود ۴۱۷ هزار گردشگر ورودی داشتیم به خصوص که بحث لغو روادید با عراق را نیز انجام شده بود. اما با وقایعی که افتاد این روند کاهش محسوسی پیدا کرد.

وی افزود: تعداد زیادی گردشگر ورودی از آذربایجان داشتیم که به دلیل مسایل مختلفی که وجود دارد این آمار به یک دهم کاهش پیدا کرد. ملاحظات برای صدور روادید گردشگران کشور همسایه دیگر عملاً تعداد گردشگران ورودی از ان هم ۵۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد. اما این روند در اواخر سال با اقدامات انجام گرفته بهتر شد. الان در ۷ ماه سال ۱۴۰۲ حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر ورودی داریم. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

همکاری با کشور چین و لغو روادید با این کشور از طریق قرار گرفتن این در فهرست ۲۰ مقصد گردشگری این کشور بی تأثیر نبود. لغو روادید گروهی با روسیه نیز که دو ماه از اجرایی شدن آن می‌گذرد نیز انجام شده است.

بازار گردشگری دنیا مبتنی بر بازار کشورهای همسایه است

وی ادامه داد: ما طرح تردد گردشگران کشورهای همسایه را خودروی شخصی را نیز اجرا کردیم البته لغو روادید با ۶۰ کشور نیز در دستور کار است. پیش بینی می‌شود با روند رو به رشدی که در جذب گردشگران خارجی داریم به استثنای بازارهایی که در حال حاضر مبادلات گردشگر با آنها کاهش محسوس داشته میزبان حدود ۶ میلیون گردشگر خارجی باشیم.

شالبافیان گفت: بازار گردشگری دنیا مبتنی بر بازار کشورهای همسایه است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. گردشگری درون منطقه‌ای هست از این رو بسیاری از گردشگران سلامت از کشورهای همسایه به ایران سفر می‌کنند. بنابر اعلام وزارت بهداشت از بین بیش از چهار میلیون گردشگری که در کل سال وارد ایران شدند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با هدف گردشگری سلامت به ایران آمدند. بنابراین غیر از هدف تفریح و زیارت گردشگران با هدف سلامت هم سفر کرده اند.

این مقام مسئول گفت: برای تشویق جذب گردشگران ورودی، جوایز صادراتی پس از ۱۴ سال احیا شد و به فعالان این حوزه جوایزی داده شد و صادرکنندگان نمونه گردشگری مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین برای بهسازی تصویر درست از ایران، در نظر گرفته شده تا هزینه تولید محتوای گردشگری به زبان‌های خارجی از هزینه مالیات کسر شود. این تسهیلات نه فقط برای فعالان گردشگری بلکه برای همه فعالان اقتصادی است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.