کد خبر : 10422
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 16:26

پیشنهاد لغو روادید بین ایران و عربستان

پیشنهاد لغو روادید بین ایران و عربستان
بزرگداشت روز جهانی گردشگری، روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در این مراسم بیش از ۵۰۰ مقام مسئول و کارشناس از ۱۲۰ کشور جهان در ریاض شرکت کردند و بر اهمیت این روز در شکل دادن به آینده گردشگری جهانی تاکید داشتند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این مراسم ضمن گفت و گو با خبرنگاران با قائم مقام وزارت میراث‌فرهنگی و محیط زیست اندونزی، معاون بین الملل گردشگری عربستان و وزیر اکولوژی ازبکستان به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

مریم جلالی در این دیدارها با اشاره به ظرفیت‌های ایران در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تقویت روابط ایران در هر سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه با کشورهای مختلف تاکید کرد.

دعوت از مقام گردشگری عربستان برای سفر به ایران

در دیدار معاون صنایع‌دستی کشورمان با وزیر اکولوژی ازبکستان درباره تقویت راهکارهای توسعه گردشگری بین دو کشور صحبت شد و وزیر اکولوژی این کشور از مهندس ضرغامی برای سفر به ازبکستان دعوت به عمل آورد.

معاون صنایع‌دستی کشورمان همچنین با معاون بین‌الملل وزارت گردشگری عربستان دیدار و گفت و گو کرد که در این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروه لغو روادید بین ایران و عربستان مطرح شد.

جلالی در خصوص این دیدار گفت: پیام سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزیر گردشگری عربستان سعودی را به سلطان المسلم ارائه کردم، در این پیام از مقام عالی وزارت عربستان برای سفر به ایران دعوت شده است که قرار شد برنامه ریزی و هماهنگی های لازم انجام شود.

گردشگری در جهان، سرمایه گذاری سبز

ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮی ۲۰۲۳ به مدت دو روز ۵ تا ۶ مهر (۲۷ تا ۲۸ سپتامبر) در ریاض عربستان برگزار شد، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری برای سال پیش روی گردشگری در جهان سرمایه گذاری سبز تعیین شده است.

سازمان جهانی گردشگری ملل متحد سرمایه گذاری را به عنوان یکی از اولویت های کلیدی برای بهبود گردشگری و رشد و توسعه آینده شناسایی کرده است. برای روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، بر نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و هدفمندتر برای مردم، سیاره و رفاه تاکید دارد. اکنون زمان راه‌حل‌های جدید و نوآورانه است نه صرفاً سرمایه‌گذاری‌های سنتی که رشد اقتصادی و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد.

جلالی در حاشیه این مراسم با زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد نیز دیدار و درباره چشم‌انداز توسعه گردشگری منطقه غرب آسیا و جایگاه صنایع‌دستی در سرمایه‌گذاری سبز در صنعت گردشگری گفت‌و گو کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.