کد خبر : 19433
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 9:11

حماس و اسرائیل به توافق آتش بس نزدیک شدند؟

حماس و اسرائیل به توافق آتش بس نزدیک شدند؟
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) به خبرگزاری رویترز گفت، فلسطین به یک توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نزدیک‌ است، این درحالی است که حملات بی‌امان این رژیم به غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه طی یک بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

این پس از آن است که شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه گزارش داد که دولت بنیامین نتانیاهو به توافقنامه آزادی زندانیان با حماس چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است.

هیچ جزئیات دیگری درباره این توافقنامه احتمالی ارائه نشده است.

اظهارات مقامات امریکایی

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: معتقدم که ما اکنون به توافقی بیش از پیش نزدیک شده‌ایم.

همچنین «جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه طی مصاحبه با «جیک تپر» مجری تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان کرد: به نظرم ما در مذاکرات آزادی اسرا نزدیک‌تر از آنچه که بوده‌ایم، هستیم. این مذاکرات چندی پیش آغاز شده و اختلاف‌ نظراتی در برخی حوزه‌ها وجود دارند که کاهش پیدا کرده‌اند.

او از ارائه جزئیات این مذاکرات خودداری کرد، اما افزود که مقامات دائما در حال بررسی هستند و همچنان برای جو بایدن این مساله یک اولویت محسوب می‌شود.

همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.