کد خبر : 2340
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 8:44

چگونه وام مشاغل خانگی بگیریم؟

چگونه وام مشاغل خانگی بگیریم؟

اهم اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری به امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت کار کشورمان و وزارت آموزش کنیا، رونمایی از سامانه جست و جوی شغل،کاهشی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور و نحوه دریافت وام مشاغل خانگی اختصاص داشت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهمترین رویداد این هفته به سفر رئیس جمهور به چند کشور آفریقایی و حضور وزیر کار به منظور امضای چندین قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری اختصاص داشت.

در این سفر، تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و وزارت آموزش جمهوری کنیا با هدف تبادل تجارب آموزشی، تربیت مربی، رایزنی‌های آموزشی و تجهیز مراکز فنی‌وحرفه‌ای به امضا رسید.

در هفته‌ای که گذشت معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون طی سال گذشته خبر داد و سهم بخش تعاون از صادرات کل کشور در سال گذشته را ۱.۵ میلیارد دلار ذکر کرد.

هم اکنون بیش از ۲۴۰ هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد برابر آمارها ۱۰۱ هزار تعاونی فعال هستند. میزان اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون نیز یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی بوده است.

رونمایی از سامانه جست‌وجوی شغل رویداد دیگر این هفته بود. این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شده و زمینه پیوند میان کارگر و کارفرما را به صورت برخط فراهم می‌کند.

همه کارفرمایان می توانند نیازمندی‌ خود به نیروی کار را در این سامانه ثبت کنند و کارجویان مشخصات و تقاضای شغلی خود را به ثبت برسانند. در همین راستا، معاون اشتغال وزیر کار از صدور ۹۲۰۰ معرفی نامه از طریق سامانه جست وجوی شغل طی یک ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد که از این طریق ۲۷۳۲ نفر جذب بازار کار شده اند.

در حاشیه این مراسم، سید صولت مرتضوی – وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی – نیز از کاهشی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: سامانه رصد اطلاعات بازار در آینده نزدیک فعال خواهد شد که با راه اندازی آن می توانیم به سال، فصل و ماه و حتی به روز نرخ بیکاری را اعلام کنیم.

جزییات دریافت تسهیلات و مجوز مشاغل خانگی، خبر دیگری بود که ازسوی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اعلام شد.

به گفته همتیان، افراد متقاضی با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و مجوز را به صورت برخط دریافت می‌کنند.

طبق اعلام او، متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی برای دریافت تسهیلات باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند که پس از ثبت‌نام صورت گرفته کارشناسان وزارت کار از طرح و مکان اجرای آن بازدید کرده و در صورت تأیید، روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت تسهیلات باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.