کد خبر : 16653
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 13:42

سقف وام مشاغل خانگی چقدر شد؟

سقف وام مشاغل خانگی چقدر شد؟
پیشنهاد دادن بن الکترونیکی به کارگران،‌ تالیف کتب درسی با محور تعاون و اعلام سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از مهم ترین خبرهای حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در هفته ای که گذشت تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش به منظور ترویج فرهنگ مشارکت و کارآفرینی در مدارس و تشکیل تعاونی‌های فرهنگیان و دانش آموزان امضا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم بر لزوم تالیف کتب و متون درسی با محور تعاون تاکید و ابراز امیدواری کرد: با آموزش و ترویج فرهنگ تعاون در حوزه نظری و عملی،دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اشتغال نقش‌آفرینی کنند.فعال شدن تعاونی‌های فرهنگیان و پیگیری تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی در مدارس توسط معاونت پرورشی نیز از موضوعات مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش بود.

خبر دیگر هفته به برگزاری نشست شورای عالی کار پس از وقفه یک‌ماهه اختصاص داشت و در این جلسه مقرر شد در بحث مسکن در اولین جلسه شورا که تا آخر ماه برگزار می‌شود، معاون تعاون وزارت تعاون و معاون وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کنند و در رابطه با بحث مسکن کارگری گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

آنطور که مقامات کارگری گفته اند مقرر شده کمیته دستمزد تا آخر آبان ماه تشکیل و به راهکارهای تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری کمک شود. همچنین بررسی شود چنانچه در قالب رفاهیات و بن خواربار افزایشی در حقوق کارمندان صورت گرفته است در خصوص مزد کارگران نیز اعمال شود.

معارفه مدیرعامل جدید صندوق کارآفرینی امید، رویداد دیگر این هفته بود و محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در این مراسم اشتغالزایی را از اهداف اصلی دولت برشمرد وگفت:در حوزه اشتغال اعلام کردیم که یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و امروز از این عدد عبور کردیم.

وی به عملکرد صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و با بیان اینکه امسال برنامه پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: صندوق باید تسهیلات خود را به سمت مناطق محروم هدایت و فرایند پرداخت تسهیلات را آسان کند.

در هفته ای که گذشت رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته همتیان امسال بازار مشاغل خانگی برای وزارت کار اهمیت دارد و جزو برنامه‌های اصلی و هدفگذاری دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران هم در راستای کاهش هزینه های سبد معیشت کارگران، اختصاص «بن الکترونیکی» به کارگران را پیشنهاد کرد و گفت: به جای پرداخت بن نقدی خواربار، به کارگران بن الکترونیکی مثل کالابرگ داده شود تا از طریق آن بتوانند مایحتاج و کالاهای اساسی خود را به قیمت سال قبل تهیه کنند.

همچنین اعلام شود که اگر خانوارهای کارگری ۵۰ درصد مبلغ بن الکترونیکی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در کالابرگ اختصاص دهند، از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان بهره مند شوند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.