کد خبر : 18464
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 10:59

ساکنان بافت های فرسوده صاحب واحد نوساز می شوند

ساکنان بافت های فرسوده صاحب واحد نوساز می شوند
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید در دولت و ابلاغ دستورالعمل آن خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد آئینی گفت قرار است امسال در طرح کلید به کلید ۱۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده نوسازی شود. بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک واحد نوساز یا زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اواسط شهریورماه امسال در این‌باره گفته بود: در محلات فرسوده که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبرو هستند، به جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) که در بند “ث” تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، در آینده نزدیک با اعلام عمومی، اجرایی خواهد شد.

آئینی افزود: در طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری‌ ایران‌ همیاری و همکاری کامل دارند و فرایند عملیاتی و اجرایی شدن آن در حال طی شدن است.امسال با استفاده از این طرح، حدود ۱۰ هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد.

وی یادآور شد: در آئین‌نامه اجرایی طرح نوسازی کلید به کلید ( کلید به زمین ) آمده که متقاضیان باید سند رسمی ۶ دانگ داشته باشند، به همین جهت مالکان متقاضی این طرح که سند غیررسمی یا سند قولنامه ای در اختیار دارند با مراجعه با اداره ثبت اسناد و املاک محل زندگی خود در رابطه با سند دار کردن املاک خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بند «م» تبصره قانون بودجه امسال و ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در رابطه با سنددار کردن املاک تصرف شده در سکونتگاه‌های غیررسمی، یادآور شد: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.