کد خبر : 19354
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 12:51

ترمینال جنوب جمع می‌شود؟

ترمینال جنوب جمع می‌شود؟
شهردار منطقه 16 با بیان اینکه بحث انتقال ترمینال جنوب مطرح شده است، گفت: باید در این زمینه با راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ یکی از معضلات جدی در تهران معتادین متجاهر هستند. شهرداری تهران اقدام به جمع آوری این افراد کرده و برای آنها مکان هایی را در نظر گرفته است. رفع آسیب های اجتماعی در دستور کار است تا بتوان معضلات اساسی از جمله معتادین متجاهر، کودکان کار و … را برطرف کرد.

از سوی دیگر در مناطق جنوبی شهر تهران میزان بافت های فرسوده زیاد است و بیشترین آسیب ها در نقاط فرسوده شهر رخ می دهد. قرارگاه مسکن تشکیل تا بتوان این معضل را برطرف و مسکن استطاعات پذیر ایجاد کرد.

در خصوص نوسازی بافت فرسوده، جمع آوری معتادان متجاهر، انتقال ترمینال جنوب؛ خروج باراندازها و …. با محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ به گفت وگو نشستیم.

چه اقداماتی انجام شده؟

اخباری مبنی بر انتقال باراندازها به بیرون از شهر شنیده شده بفرمایید در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

تقریبا ۸۵ درصد باراندازهای فعال تهران در منطقه ۱۶ است. شهر نیازمند بارانداز است برای انتقال باراندازها برنامه ریزی هایی صورت گرفته و باید در این زمینه ساماندهی در حوزه بار و کالا صورت گیرد.

وضعیت تردد کامیون ها، وسایل نقلیه سنگین، باربری و .. باید در نظر گرفته شود باید ورود و خروج ها مشخص شود. شهر به سمت هوشمندسازی می رود و دیگر نمی توان این اقدامات را دستی انجام داد. باید دوربین های پلاک خوان داشته باشیم تا وضعیت تردد ثبت شود.

قرار است برای خروج باراندازها اقداماتی صورت گیرد؛ با دستور شهردار تهران، معاونت شهرسازی و حمل نقل ترافیک به دنبال جانمایی خوب با پیوست برای باراندازها هستند.

بازار شوش

مشکلات بازار شوش؛ بفرمایید در خصوص ساماندهی این بازار چه اقداماتی صورت گرفته است؟

فرصت های زیادی در منطقه ۱۶ شهرداری تهران وجود دارد. بزرگ ترین بازار (شوش) در منطقه ۱۶ واقع شده است همچنین بازار نازی آباد هم وجود دارد به عبارت دیگر می توان گفت بزرگ ترین بازار ایران در منطقه ۱۶ است.

باید فرهنگ سازی و اقدامات اجتماعی صورت گیرد تا بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم. ساماندهی بازار شوش انجام شده است به عنوان مثال خیابان صابونیان ساماندهی شده است البته باید وضعیت را در شرایط مطلوب نگه داریم.

فقط دستفروشان را جمع آوری کردید؟ ساماندهی به کجا رسید؟

در زمینه ساماندهی خیابان صابونیان شرکت ساماندهی مشاغل و منطقه ورود کرد. دستفروشان را ساماندهی کردیم و برای آنها مکانی را در بوستان میثاق در نظر گرفتیم. این در حالی است که بوستان میثاق کانون آسیب های اجتماعی بود و با حضور دستفروشان در این محله امروز ۷۰ درصد آسیب های اجتماعی در این پارک برطرف شده است. این پارک ظرفیت خوبی برای فعالیت دستفروشان دارد. برای دستفروشان شرایط خوبی فراهم کرده ایم؛ برخی از این افراد دستفروش واقعی هستند و نیازمند تأمین منابع زندگی خود هستند. این افراد روزهای پنج شنبه و جمعه فروش خوبی دارند.

ساماندهی دستفروشان

در حال حاضر مردم هم از ساماندهی دستفروشان در محور صابونیان راضی هستند و تقریباً با پاک شدن محور ۸۰ تا ۹۰ درصد جرائمی مثل کیف قاپی کاهش پیدا کرده است. مسوولین قوه قضائیه هم بازدیدهایی از این مسیر داشته اند. در حال حاضر دستفروشی در این مسیر نیست.

شما دستفروشان را جمع کردید با سد معبری باید چه کرد؟ عموما مغازه دارها جلوی مغاز خودشان را می گیرند و تردد شهروندان به سختی انجام می شود.

البته باید سد معبرها را هم برطرف کنیم چرا که سد معبر یکی از معضلات اصلی است و باید در این زمینه اصناف ورود پیدا کنند تا بتوانیم با یک کار هماهنگ مشکل را برطرف کنیم باید مسوولین مرتبط در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم مسیر را پاکسازی کنیم خیابان صابونیان و شوش یک دغدغه ۲۰ ساله برای مردم بود در حال حاضر ساماندهی صورت گرفته و نزدیک به ۱۵۰ غرفه در پارک میثاق برای این افراد در نظر گرفته ایم.

یکی از مشکلات اساسی در منطقه ۱۶ حضور معتادین متجاهر است. بفرمایید برای جمع آوری معتادین متجاهر چه اقداماتی صورت گرفته این در حالی است که در بسیاری از نقاط منطقه شاهد حضور این افراد هستیم.

دردسرهای مناطق مرکزی شهر

منطقه ۱۶ و ۱۲ جز نقاط قرمز هستند و دردسرهای خاص خودشان دارند. در حال حاضر در منطقه ۱۲ و پارک هرندی برخورد های زیادی صورت گرفته است اما بسیاری از معتادان به منطقه ۱۶ کوچ کرده اند در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته و اجرای طرح ضربتی این معتادین را ساماندهی کرده ایم. بیشتر معتادین هم در اطراف پارک میثاق و باغ آذری حضور داشتند در حال حاضر این مکان ها پاکسازی شده اند و خواهش بنده از دستگاه های اجرایی مانند بهزیستی و وزارت بهداشت این است در این زمینه ورود کرده تا بتوانیم ساماندهی خوبی انجام د هیم.

در حال حاضر جمع اوری معتادین متجاهر آغاز و ادامه دارد اما باید بهزیستی در بحث ساماندهی ورود کند ما همچنین در خصوص کودکان کار، زباله گردها و …هم اقداماتی انجام داده ایم تا بتوانیم آسیب ها را کاهش دهیم.

کودکان کار در منطقه ۱۶ زیاد است بفرمایید برای رفع این معضل چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بیش از هزار کودک کار از سطح شهر جمع آوری شده است البته برنامه ریزی هایی برای ساماندهی آنها صورت گرفته است ما باید حال خوب ایجاد کنیم و یکی از کارها این است که آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم البته باید زیرساخت ها هم در شهر جواب دهند.

بیشترین آسیب اجتماعی

بیشتر آسیب در کدام نقاط شهر رخ می دهد؟

بیشترین آسیب اجتماعی در نقاطی است که فرسودگی شهر ملموس است ما باید برای بحث بافت فرسوده اقداماتی انجام دهیم البته قرارگاه مسکن در این زمینه تشکیل شده است.

در خصوص مسکن سازی بفرمایید در کدام بخش ها مسکن استطاعت پذیر ساخته می شود؟

برنامه ریزی های لازم در شهرداری تهران برای ایجاد مسکن استطاعت پذیر صورت گرفته است ما در حال حاضر به دنبال نوسازی هستیم و در ۱۰ بلوک شهری که هر بلوک ۱۶ تا ۱۷ پلاک فرسوده است تجمیع صورت گرفته است از باغ آذری، خزانه، یاخچی آباد گرفته شهروندان به دنبال تجمیع پلاک هستند تا بتوانند از بسته های تشویقی استفاده کنند البته بسته های تشویقی کمک فراوانی به نوسازی بافت فرسوده می کنند.

بر اساس مصوبه ای که وجود دارد باید ۴ درصد بافت فرسوده نوسازی شود تجمیع های خوبی صورت گرفته و می تواند این اقدامات مشوق خوبی باشد ما در منطقه ۱۴۰ هکتار بافت فرسوده داریم البته با توجه به اینکه ضوابط بافت فرسوده بیشتر شده قطعا وسعت بافت هم بیشتر می شود ما در حال حاضر اقدام به نوسازی کرده ایم.

استفاده از ظرفیت کارخانجات منطقه

ما در منطقه ،خیابان صابونیان و بازار را داریم بحث باربری و زمین هایی که برای صنایع بوده مطرح است البته زمین های بالای یک هکتار جز اراضی ذخیره هستند مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم از طریق این زمین ها کمبود سرانه ها را جبران کنیم. می خواهیم از ظرفیت روغن نباتی قم، دخانیات و… استفاده کنیم؛ ۵۰ درصد ظرفیت آنها برای سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از زمین ها در حال حاضر به کمیسیون ماده ۵ رفته و ۵۰ درصد مخصوص ساخت و ساز و ۵۰ درصد به سرانه ها اختصاص یافته ما می توانیم از اراضی شهر استفاده کنیم و توافقاتی هم صورت گرفته است منطقه ۱۶ در صورت شناسایی ظرفیت ها می تواند به یک منطقه نمونه تبدیل شود.

قرار بود ترمینال جنوب منتقل شود آیا این امر صورت گرفت؟

بحث انتقال ترمینال جنوب بارها مطرح شده است. البته باید در این زمینه با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گیرد. کار انجام شده و پیگیر جلسات هستیم تا بتوانیم این انتقال را انجام دهیم. پایانه ترمینال جنوب یکی از نقاطی است که در جابجایی مسافر تأثیر دارد در برنامه کاری شهرداری وجود دارد که یک فضای مناسبی را برای این کار در نظر گیرد.همچنین اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی در ترمینال و اطراف آن را داریم تا از ظرفیت شهری استفاده و میزبان خوبی برای مردم باشیم.

توزیع مسافر

برای رفع مشکل توزیع مسافر در منطقه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

دروازه های اصلی شهر در مناطق ۲۰، ۱۸ و ۱۹ است ما دروازه نداریم اما نقطه ای از شهر هستیم که توزیع مسافر صورت می گیرد ایستگاه راه آهن و ترمینال را داریم بخش عمده ای از جابجایی ها انجام می شود.

در خصوص پروژه های عمرانی توضیح دهید آیا پروژه های نیمه تمام انجام می شود؟

بحث آسفالت در دستور کار است در حال حاضر بخش بسیار ی از علائم ترافیکی نصب شده ما همچنین ساخت مجموعه چند منظوره شهربانو در ۴ طبقه را داریم که سرانه استفاده بانوان در منطقه را افزایش می دهد پارک مادر و کودک هم اختصاص یافته تا مادران بتوانند به راحتی از این فضا استفاده کنند و نظارت جدی صورت می گیرد تا آقایان وارد محوطه نشوند در داخل این پارک ها وسایل مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

همچنین پروژه پایانه اتوبوسرانی شهدای غفاری را داریم که تکمیل و پروژه روی ۹۵ درصد است. پایانه اتوبوسرانی جوادیه هم روبه پایان است.

جابجایی توقفگاه یاخچی آباد

توقفگاه شماره ۴ در یاخچی آباد را داریم که دچار مشکل بود. برنامه ریزی هایی صورت گر فته تا این توقفگاه جابجا شود. در اطراف توقفگاه شماره ۴ اعتراضاتی به نظافت وفضای سبز و … داشتند البته ما برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و به دنبال ایجاد یک مجتمع ایستگاهی هستیم.

برای جابه جایی مسافران از طریق مترو چه برنامه ریزی صورت گرفته است؟

دو خط مترو ۸ و ۱۱ از منطقه ۱۶ عبور می کنند البته ما تقاطع غیرهمسطح نواب- تندگویان را داریم که تا پایان سال جاری افتتا ح می شود. برخی از پل ها هم جمع آوری و تجهیز کارگاه صورت گرفته و در بازه مشخص این اقدامات صورت می گیرد.

برای انتقال دکل های برق فشار قوی چه کارهای انجام شده است؟

مشکلات زیادی شهروندان در منطقه ۱۶ دکل های برق فشار قوی ایجاد کرده است؛ باید این دکل ها دارای حریم باشند مردم اعتراضاتی به این دکل ها داشتند در حال حاضر طی هماهنگی با اداره برق به دنبال این هستیم که این دکل ها را به زیر زمین منتقل کنیم و از فضای آزاد آن استفاده کنیم.

ایران آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.