کد خبر : 18696
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 23:00

شمار شهدای غزه ۱۱۵۰۰ نفر رسید

شمار شهدای غزه ۱۱۵۰۰ نفر رسید
دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه از افزایش تعداد شهدا به ۱۱۵۰۰ نفر خبر داد که حدود نیمی از آن‌ها کودک هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه امروز (۲۴ آبان) در سی و هشتمین روز جنگ از افزایش تعداد شهدا به ۱۱۵۰۰ نفر خبر داد.

به نوشته الجزیره، در اطلاعیه این نهاد امده است که از این تعداد ۴۷۱۰ نفر کودک هستند و رژیم اشغالگر اسرائیلی از ابتدای جنگ دست به ۱۲۰۰ مورد جنایت در غزه زده است.

دفتر اطلاع‌رسانی حماس همچنین گفت که ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی از ادامه فعالیت در غزه بازمانده‌اند و رژیم صهیونیستی امروز با ورود به بیمارستان الشفاء دست به یک جنایت تاریخی زده است.

به گفته این نهاد، به دلیل کمبود سوخت، ارتباطات در غزه از فردا قطع خواهد شد و این یک «جنایت جدید» است.

ضرورت آتش‌بس فوری

از سوی دیگر به گفته سازمان بهداشت جهانی بیمارستان و دوسوم مراکز بهداشتی اولیه آن کار نمی‌کنند.به گفته دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، وضعیت در غزه قابل توصیف نیست. راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است؛ سردخانه‌ها پر شده؛ جراحی بدون بیهوشی؛ ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند؛ خانواده‌هایی که در مدارس پرجمعیت انباشته شده‌اند و از غذا و آب ناامیدند.

رئیس این نهاد بین‌المللی با تاکید بر ضرورت آتش‌بس فوری، اعلام کرده است که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک در غزه کشته می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.