کد خبر : 20021
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 16:25

رییس تیک تاک به خاطر افزایش پست‌های حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار گرفت

رییس تیک تاک به خاطر افزایش پست‌های حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار گرفت

حملات به مدیرعامل تیک تاک به خاطر افزایش انتشار پست‌های حمایت از مردم فلسطین بیشتر شده است.

بلومبرگ نوشت: شو چو، مدیر اجرایی تیک تاک و دیگر مدیران ارشد این پلتفرم اشتراک ویدئو، اخیراً با ۴۰ رهبر با نفوذ، از جمله بسیاری از صنعت فناوری، ملاقات کردند. این افراد بر تعدیل بیشتر محتوای یهودی ستیزانه فشار می آوردند و این سوال را مطرح می کردند که چرا ویدیوهای طرفدار فلسطین در این برنامه اشتراک ویدیوی کوتاه محبوب هستند.

این درحالی است که تیک تاک با درخواست‌های مجدد سیاستمداران عموماً غربی مبنی بر ممنوعیت این برنامه مواجه شده است. این برنامه از سوی ایالات متحده مضر تشخیص داده و واشنگتن مدعی است تیک تاک با سرویس امنیتی چین در ارتباط است.

در همین ارتباط مجله فورچون فاش کرد که در ۱۶ نوامبر، حدود ۴۰ نفر از رهبران فناوری عمدتا یهودی با «شو زی چو» مدیر عامل تیک تاک و سایر اعضای تیم رهبری شرکت ملاقات کردند تا نگرانی خود را نسبت به داده‌هایی که می‌گویند الگوریتم این شبکه اجتماعی محتوایی را که از فلسطین حمایت می‌کند به جای طرفداری از اسرائیل در معرض دید و انتشار قرار می‌دهد.

در همین حال این رهبران عمدتاً یهودی نگرانی‌های خود را در مورد افزایش حوادث یهودستیزی در سراسر جهان و هرگونه ارتباط احتمالی با محتوای آنلاین توزیع‌شده توسط پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه تیک تاک که به موتور جستجوی واقعی کاربران «نسل زد» تبدیل شده است، به اشتراک بگذارند. در نهایت، آنها امیدوار بودند که تیک تاک را نیز متقاعد کنند که اقدامی انجام داده و الگوریتم‌ها و سیاست‌هایش را دوباره بررسی کند.

آنتونی گلدبلوم، بنیانگذار سامبل، استارت آپی که داده های عمومی را برای برنامه های مختلف مدیریت می کند و مغز متفکر نشست نوامبر با رییس تیک تاک بوده می گوید: «برای هر نمایش پست های طرفدار اسرائیل، حدود ۵۴ بازدید از پست های طرفدار فلسطین وجود دارد.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.