کد خبر : 12579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 16:25

هدف عملیات «طوفان‌الاقصی» تاسیسات نفت و گاز است؟

هدف عملیات «طوفان‌الاقصی» تاسیسات نفت و گاز است؟

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنگ و شرایط کنونی را ادامه دهد برای نیروهای مقاومت حمله به همه اهداف از جمله تاسیسات نفتی و گازی رژیم اشغالگر می‌تواند در دستور کار باشد و هیچ خط قرمزی وجود ندارد

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد دستمالچیان، درباره نقش ذخایر نفتی و گازی در بروز درگیری بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در کل این درگیری ابعاد استراتژیک و بزرگتری دارد و آن تضعیف هرچه بیشتر ساختارهای امنیتی اطلاعاتی و نظامی رژیم صیونیستی است و ضربه‌هایی که خورد قابل ترمیم نیست، زیرا این ضربه‌ها سنگین بوده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات به نظر می‌رسد روند مبارزاتی مقاومت و حماس در منطقه عوض خواهد شد و به سمت استراتژیک و مهم و بازدارنده شدن پیش خواهد رفت، افزود: ممکن است یک از اهدف موضوع ذخایر نفتی و گازی بر بروز آنچه در جنوب لبنان رخ داده باشد اما این موضوع اکنون در اولویت محور مقاومت نیست، ممکن است تنها یکی از موضوعات باشد. اولویت اصلی مبارزه با صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی است که بتواند به اهداف از قبل تعیین شده خودش برسد که شامل آزادی اسراء، عدم تعرض به مسجدالاقصی و نوامیس مسلمین، محدودسازی شهرک‌سازی و همچنین رسیدن به نقطه معلوم و مشخصی که رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت تن دهد. شاید بعدها یکی از اهداف مقاومت رسیدن به منابع نفتی و گازی باشد.

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان گفت: اسرائیلی‌ها اما به هر منبعی از انرژی که امکان دسترسی داشته باشند کوتاهی نمی‌کنند اما بستگی به شرایط معادلات قدرت دارد، رژیم صهیونیستی در نظر داشت در جنوب لبنان هم به همین شکل عمل کنند یعنی یکی از اهدافشان از درگیری‌ها دستیابی به منابع گازی بوده اما حزب‌الله اجازه نداد و اکنون توافق شده که سهم مشترکی بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تقسیم شود.

وی تاکید کرد: اگر دست رژیم صهیونیستی باز باشد در نظر دارد که به کل سرزمین‌ها دست‌اندازی کند ولی بستگی به این دارد که پارامترها و توازن قدرت چگونه بسته شود و رژیم اشغالگر چگونه بتواند حرکت کند. اکنون به حدی در مشکلات داخلی خود مخصوصا بعد از علمیات طوفان‌الاقصی درگیر شده که بعید است موضوع نفت و گاز را در دستور کار خود قرار دهد.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنگ و شرایط کنونی را ادامه دهد برای نیروهای مقاومت حمله به همه اهداف از جمله تاسیسات نفتی و گازی رژیم اشغالگر می‌تواند در دستور کار باشد و هیچ خط قرمزی وجود ندارد، بستگی به شعاع و گسترش جنگ دارد و این چیزی است که در مراحل آینده بستگی به پایان یافتن درگیری‌ها و یا بروز تنش‌های بیشتر است که مقاومت روی آن برنامه‌ریزی می‌کند و اهداف خاص را تعیین و مورد هدف حمله قرار می‌دهد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.