کد خبر : 22835
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 10:01

هوش مصنوعی چگونه به اسرائیل در جنگ غزه کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی چگونه به اسرائیل در جنگ غزه کمک می‌کند؟

اسرائیل با استفاده از تصاویر ساختگی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ ادعاهای خود در حمله به نوار غزه استفاده می‌کند.

اقتصاد پرس؛ اسرائیل با استفاده از تصاویر ساختگی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ ادعاهای خود در حمله به نوار غزه استفاده می‌کند.

به گزارش شفقنا، پایگاه خبری و راستی‌آزمایی اطلاعات «مسبار» با رصد ادعای حساب‌های کاربری اسراییلی، گزارشی از نتایج بررسی تصویر ساختگی با استفاده از هوش مصنوعی منتشر کرده است.

مسبار ساخت تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی را با مشاهده ایرادات تکنیک‌های تولیدی مانند اعوجاج شکل دست، انگشتان و عناصر پس‌زمینه تصویر و همپوشانی عناصر نزدیک به‌گونه‌ای فاش کرد که تشخیص مرزهای آنها در تصویر دشوار است همچنین در این تصاویر به عدم تناسب بین قسمت‌های مختلف بدن و درخشش پوست افراد اشاره شده است.

حساب‌های تبلیغاتی اسرائیل اخیرا تصویری را منتشر و ادعا کردند که مربوط به یک تونل تسلیحاتی گروه‌های مقاومت است که به دست نیروهای اسرائیلی در جریان عملیات زمینی در غزه کشف شده است با این حال مسبار پس از بررسی تصاویر و جزئیات آن نظیر انحنای سلاح‌ها در زاویه‌های داخلی و وجود زوائدی در برخی اسلحه‌ها به این نتیجه رسیده که تصاویر مذکور با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است.

حساب‌های کاربری اسرائیل در شبکه ایکس تصویری را منتشر و ادعا کردند مربوط به پیشروی ارتش در خیابان‌های نوار غزه در دسامبر گذشته است اما موشکافی مسبار نشان داد که تصویر با کمک هوش مصنوعی تولید شده از جمله علامت‌های دال بر ساختگی بودن آن، شباهت دود خارج شده از خانه‌ها، ترسیم پرچم اسرائیل بر روی یک تانک، اعوجاج در منازل و انعکاس سایه‌هاست.

در ماه دسامبر، تصویری در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که ادعا می‌کرد سربازان ارتش اسرائیل در نوار غزه در حال جشن گرفتن یک عید یهودی در مقابل ساختمانی به شکل شمعدان هستند، اما بررسیمسبار نشان داد این تصویر هم توسط هوش مصنوعی تولید شده است، زیرا سر سربازان در تصویر ایراد داشت و هیچ دودی از شعله‌های آتش پدید نمی‌آمد.

جعل و تحریف حقیقت با کمک هوش مصنوعی بخشی از جنگ اطلاعاتی است که اسرائیل به موازات جنگ ویرانگر و مرگبار علیه غزه از ۷ اکتبر به راه انداخته است.

از آن زمان، تصاویر و کلیپ‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهای آسان برای تولید مطالبی که قبل از بررسی واقعی به نظر می‌رسد، گسترش یافته است.

اشغالگران مدعی شدند که نیروهای مقاومت فلسطین «سر چهل نوزاد را بریدند» و تصویر یک کودک سوخته را به عنوان یکی از «قربانیان» به نمایش گذاشتند، اما این تصویر چیزی جز یک تصویر ساختگی با استفاده از هوش مصنوعی نبود.

پیش از این، پروپاگاندای اسرائیل تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازی دو نوزاد را در دست دارد که از دست حماس آزاد کرده است اما بعدا مشخص شد این تصویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر گذشته به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۰,۴۱۰ فلسطینی شهید و بیش از و۷۱,۷۰۰ نفر زخمی شدند که بیشتر آنها، زنان و کودکان هستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.