کد خبر : 18745
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 11:14

رئیس مدیریت بحران؛

در روزهای پایانی هفته به ارتفاعات نروید

در روزهای پایانی هفته به ارتفاعات نروید
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: از صعود به ارتفاعات بپرهیزید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۲۵ آبان) فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های جنوبی کشور، زاگرس جنوبی و مرکزی، ارتفاعات بوشهر و هرمزگان و کرمان افزایش ابر و وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در زاگرس جنوبی منجر به وقوع سیلاب و جاری شدن رواناب و احتمال طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط جوی کاهش دید افقی و عمودی، مخاطره تندباد و عدم تعادل در خط الرأس‌ها را به دنبال دارد  همچنین شدت بارش‌ها برای فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و طبیعت‌گردی مخاطره‌آمیز خواهد بود بنابراین توصیه به خودداری از صعود می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز و شمال غرب وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که می‌تواند منجر به سقوط و پرتاب شود بنابراین به منظور کمپینگ نسبت به محکم سازی چادرها اقدام شود.

ضیاییان افزود: جمعه (۲۶ آبان) نیز فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز منجر به ابرناکی و مه آلودشدن، وزش باد شدید، رگبار و احتمال رعدوبرق و تگرگ و برای قله‌های مرتفع منجر به بارش برف و کولاک می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در البرز مرکزی، شرقی و در پایین‌دست منجر به وقوع سیلاب می‌شود بنابراین از فعالیت‌ و تردد در مناطق کوهستانی مذکور اجتناب شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شاخه جنوبی این موج ناپایدار، موجب بارش‌های رگباری، رعدوبرق و احتمال تگرگ در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس جنوبی و نیمه‌جنوبی کشور می‌شود.

وی همچنین درباره ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران روز پنجشنبه نیمه‌ابری و وزش باد شدید و در قله‌های مرتفع احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: آسمان ارتفاعات تهران روز جمعه نیز آفتابی به‌تدریج از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.