کد خبر : 5156
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 23:32

منتظر ارزانتر شدن میوه و صیفی باشید

منتظر ارزانتر شدن میوه و صیفی باشید
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه و ازدیاد زوار برای ایام اربعین، بازار میوه و صیفی در رکود به سر می برد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آقای مصطفی دارایی نژاد از کاهش قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به رکود بازار ناشی از افزایش زوار برای اربعین به عراق، قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی ۲۰ تا ۲۵ درصد در بازار کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هر کیلو انگور شاهانی را ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی انگور بیدانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، انگور عسگری ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، گلابی ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان، هلو ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، شلیل شمس ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، شلیل دشت مغان ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، سیب ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، پسته تازه ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، خیار بوته ای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و خیار گلخانه ۲۷ هزار تومان است.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هندوانه را ۴ تا ۶ هزار تومان،طالبی ۸ تا ۱۰ هزار تومان، جانا ۷ تا ۱۰ هزار تومان و خربزه ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرک یلو موز اکوادور ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان، موز هندی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

او گفت: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت میوه ۵ درصد دیگر تا اربعین‌کاهش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.