کد خبر : 12336
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 22:47

سازمان تعزیزات خواستار تجدیدنظر در افزایش نامتعارف هزینه سرویس مدارس شد

سازمان تعزیزات خواستار تجدیدنظر در افزایش نامتعارف هزینه سرویس مدارس شد
سازمان تعزیرات در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران خواستار تجدیدنظر در مصوبه افزایش ۴۵ درصدی هزینه سرویس مدارس شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید از دو ناحیه باعث بلاتکلیفی برخی والدین به ویژه در کلان شهرها شده است. در محور نخست، بسیاری از خانواده‌ها در شهر تهران با رسیدن مهر به نیمه‌های خود همچنان نتوانسته‌اند خودرو و راننده برای حمل و نقل دانش‌آموزان پیدا کنند و در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی دقیقی از سوی شهرداری، وزارت کشور و آموزش و پرورش انجام نمی‌شود تا به بلاتکلیفی خانواده‌ها پایان داده شود.

بخش دوم مشکلات سرویس مدارس ناشی از ارقام بالای اعلام شده از سوی شورای شهر بابت هزینه سرویس در شهر تهران است.

شورای شهر تهران برای سال تحصیلی جدید نرخ سرویس مدارس را ۴۵ درصد افزایش داده است! بر این اساس حداقل مبلغ سرویس برای دانش‌آموزان ابتدایی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان و برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه حداقل ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است.

هم اکنون، احمد جعفری‌نسب؛ معاون نظارت بازرسی و برنامه ریزی سازمان تعزیرات در نامه‌ای به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نسبت به افزایش ۴۵ درصدی شهریه سرویس مدارس واکنش نشان داده و خواستار اصلاح آن شده است.

قیمت‌گذاری براساس معیار مهار تورم تدوین شود

در این نامه آمده است: «چنانکه استحضار دارید درحالیکه نامگذاری سال به شعار “مهار تورم و رشد تولید” بارقه‌های امید و انتظار را در عموم مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کرد تا سیاست‌های قیمت‌گذاری براساس معیار مهار تورم تدوین شود، شورای شهر تهران بر مبنای معیار تورم به تعیین و تصویب نرخ و بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با افزایش ۴۵ درصدی اقدام کرد.

با این وصف، رقم مذکور در برخی مناطق شهری همپایه بلکه فزون‌تر از شهریه مدارس و مراکز آموزشی شده و اسباب نگرانی و اعتراض خانواده‌ها را فراهم کرده است.

لذا شایسته است دستور فرمایید تا ضمن رعایت مقررات و ضوابط قیمت گذاری، اعلام دلایل و نحوه محاسبه افزایش نرخ مذکور نسبت به اجرای آن مصوبه تجدید نظر انجام شود.»

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.