کد خبر : 1977
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 9:45

فروش آپارتمان در عظیمیه کرج به‌قیمت نیاوران و فرمانیه!

فروش آپارتمان در عظیمیه کرج به‌قیمت نیاوران و فرمانیه!

پنت‌هاوس ۳۰۰ متری در عظیمیه کرج ۳۰۰ میلیارد فروخته می‌شود؛ متری یک میلیارد

اقتصاد پرس؛ قیمت آپارتمان در عظیمیه کرج به خیلی از محله‌های گرانقیمت تهران طعنه می‌زند. الان که به تابستان یعنی پیک جابجایی‌ها رسیدیم، فروشنده‌های زیادی در عظیمیه کرج بابت واحد‌های لوکس و نوساز به متری ۱۲۰، ۱۳۰ و ۱۴۰ میلیون فکر می‌کنند و برای پنت‌هاوس‌ها پای اعداد و ارقام شگفت‌انگیزی را وسط می‌کشند. برای اینکه معنی این عدد‌ها را متوجه شوید، کافی است بدانید همین الان در رنج متری ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون، آپارتمان‌های فول‌امکانات زیادی را در نیاوران و فرمانیه و بقیه محله‌های گرانقیمت تهران برای فروش گذاشتند. البته وقتی سراغ ارزان‌ترین واحد‌های قدیمی‌ساز عظیمیه کرج می‌رویم، ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها برای خانه‌هایی که زمان زیادی از عمربنای آن‌ها می‌گذرد یا از امکانات مهمی مثل آسانسور محروم هستند، به متری ۳۰ تا ۴۰ میلیون می‌رسد. عظیمیه به‌خاطر موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن به تهران اهمیت زیادی در بازار مسکن کرج دارد و مثل جهانشهر و گوهردشت و مهرشهر جزو محله‌های گرانقیمت این شهر است.
گران‌ترین آپارتما‌ن در عظیمیه کرج

قیمت پنت‌هاوس ۳۰۰ متری در عظیمیه کرج و به‌طور دقیق بلوار گلستان از طرف فروشنده ۳۰۰ میلیارد اعلام شده که به‌این ترتیب ارزش هر متر ناقابل یک میلیارد است. چهارتا پارکینگ، چهارتا اتاق خواب و سه‌تا تراس دارد. استخر و جکوزی اختصاصی داخل تراس، ارتفاع پنج‌متری پنت‌هاوس و آشپزخانه فرنیش بخشی از امکانات آن است و در قسمت مشاعات ساختمان به چیز‌هایی مثل روف‌گاردن و استخر و سالن ورزشی اشاره شده است.

آپارتمانی ۱۰۵ متری ۱۴ میلیارد فروخته می‌شود و فروشنده بابت هر متر این خانه رقمی نزدیک ۱۳۳ میلیون درنظر گرفته. دقیقا یک خانه دوخوابه و ۸۵ متری را در نیاوران با همین قیمت آگهی کرده‌اند که به‌قول املاکی‌ها فول‌امکانات است و علاوه بر پارکینگ و انباری، آسانسور هم دارد. البته داشتن استخر، سونا، جکوزی، اتاق خواب مستر و … در بالارفتن قیمت این خانه در عظیمیه کرج تاثیر داشته است و فروشنده آن را به‌اسم کلید‌نخورده می‌فروشد.

مالک دیگری بابت آپارتمان سه‌خوابه و ۱۷۰ متری، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواهد. یعنی متری چند؟ متری ۱۳۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان! آنطور که فروشنده در آگهی توضیح داده، باید داشتن آسانسور، پارکینگ و انباری را جزو مهمترین آپشن‌های این واحد بدانیم که اگر آگهی‌های پلتفرم‌های آنلاین را ملاک قرار بدهیم، با همین پول امکان خرید یک خانه سه‌خوابه در نیاوران و فرمانیه وجود دارد. مورد‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم جزوگران‌ترین آپارتمان‌های مسکونی در عظیمیه کرج بودند، اما آن طرف کف قیمت خانه در این محدوده از کرج تقریبا به متری ۳۰ تا ۴۰ میلیون رسیده است.
ارزان‌ترین آپارتمان در عظیمیه کرج

قیمت آپارتمانی ۸۱ متری که حدود ۲۰ سال از عمربنای آن می‌گذرد، سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون اعلام شده است. وقتی سراغ ماشین‌حساب می‌رویم، متوجه می‌شویم قیمت پیشنهادی فروشنده برای این واحد متری ۴۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است. علاوه‌بر عمربنای بالا، نداشتن آسانسور برای خانه‌ای که در طبقه سوم قرار دارد، یک ایراد بزرگ است و به‌همین خاطر جزو ارزان‌ترین واحد‌های عظیمیه کرج محسوب می‌شود.

مالک آپارتمان ۹۲ متری است در عظیمیه کرج حاضر است در ازای سه میلیارد واحدش را بفروشد. به‌این ترتیب فروشنده چشم‌انتظار خریداری است که بتواند بابت هر متر ۳۲ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان بپردازد. عمر بنای واحد به سال ۷۱ برمی‌گردد و از یک طرف دیگر با اینکه طبقه چهار قرار دارد، در ساختمان خبری از آسانسور نیست. از این مدل آگهی‌ها در عظیمیه کرج زیاد است. واحد ۸۰ متری با عمر بنا ۱۹ سال درحالی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون آگهی کرده‌اند که خریدار بابت خانه‌ای که آسانسور ندارد باید متری ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدهد. یا واحد ۸۵ متری که ۱۵ سال پیش ساخته شده و الان بدون آسانسور و پارکینگ، سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون یعنی متری ۳۸ میلیون و تقریبا ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
بودجه مورد نیاز برای خرید یک خانه معمولی در عظیمیه کرج

آپارتمانی ۸۰ متری در عظیمیه کرج با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون فروخته می‌شود. به‌زبان ساده فروشنده روی رقم متری ۴۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان حساب باز کرده است. واحدی که تقریبا ۹ سال از زمان ساختش می‌گذرد و به‌خاطر امکاناتی که دارد یک خانه معمولی در عظیمیه به‌حساب می‌آید.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری با ۲۰ سال عمر بنا درحالی پنج میلیارد اعلام شده که واحد از نعمت آسانسور، پارکینگ و انباری برخوردار است و مالک رقم پیشنهادی خودش بابت هر متر را به ۵۰ میلیون تومان رسانده است. خرید آپارتمان ۸۹ متری با ۱۶ سال سن بنا و امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون یعنی متری ۵۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هزینه دارد و فروشنده دیگری ملک ۸۵ متری خودش را که از نظر امکانات مشابه مورد قبلی است، سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است.

اقتصاد پرس

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.