کد خبر : 12812
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 16:53

سازمان تعزیرات بدون گزارش احتکار خودرو، خودروسازان را موظف به عرضه کرد

سازمان تعزیرات بدون گزارش احتکار خودرو، خودروسازان را موظف به عرضه کرد
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مطالبه گری این سازمان را عامل افزایش سرعت و جلوگیری از وقوع تخلفات به ویژه در پرونده های خودرویی و شهریه مدارس دانست.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد اصانلو در همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب که در دوره تحولی، انتظار دولت از سازمان مطالبه گری حقوق مردم است، گفت: رویکرد مطالبه‌گرانه در سازمان یعنی هیچ گزارشی در خصوص احتکار خودرو به تعزیرات حکومتی ارسال نشده اما رئیس شعبه و مدیرکل با حضور میدانی، امتناع از عرضه چهار هزار خودرو را کشف و با پیگیری، شرکت را موظف به عرضه خودروها ظرف چهار روز کردند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: وقتی در یک پارکینگ ۱۰ هزار خودرو وجود دارد که چهار هزار خودرو آماده تحویل است اما اقدامی انجام نشده، این عمل امتناع از عرضه محسوب می شود و نیاز به مداخله به موقع برای تنظیم بازار دارد.

اصانلو در خصوص رسیدگی به تخلفات شهریه مدارس، گفت: جلسات متعددی برای پیگیری اضافه دریافتی شهریه مدارس برگزار شده و اجازه نمی دهیم کم کاری کسی باعث اجحاف در حق مردم شود و اگر لازم باشد به صورت میدانی در مدارس به بررسی تخلفات می پردازیم.

ورود به حوزه مسکن

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: موضوع مسکن هم از حوزه هایی است که تعزیرات حکومتی بدون دریافت گزارش از ضابطان قضایی مداخله کرد که اقدامات سازمان در نهایت منجر به تشکر رئیس جمهور از اثرگذاری و ورود به هنگام سازمان تعزیرات به تخلفات حوزه مسکن شد.

اصانلو با تاکید بر اهمیت سرعت رسیدگی به پرونده‌ ها در جلوگیری از وقوع تخلفات، افزود: پرونده‌ای برای احتکار لاستیک هفت سال پیش تشکیل و لاستیک‌ها تا صدور حکم نهایی ضبط شده که اکنون پس از هفت سال لاستیک ها پوسیده؛ در حالی که عرضه این لاستیک ها در همان زمان کشف، می توانست اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: روسای شعب سیار در راستای اهداف سازمانی باید مطالبه گر و ناظر بر کار ضابطان قضایی باشند و اینطور نباشد که رئیس شعبه‌ای منتظر دریافت گزارش تخلف باشد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.