کد خبر : 16079
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 9:11

آخرین خبر از ترمیم دستمزد کارگران در شورای عالی کار

آخرین خبر از ترمیم دستمزد کارگران در شورای عالی کار
جلسه شورای عالی کار روز گذشته برگزار شد و برخلاف انتظار کارگران موضوع افزایش حقوق کارگران در این جلسه پیگیری نشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روز گذشته جلسه شورای عالی کار بادستورات مباحث مزد منطقه‌ای،آیین‌نامه نحوه تشکیل دفاتر مشاوره فنی و طبقه‌بندی ومعافیت موسسات خیریه از شمول برخی مواد قانون کاربا حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل شد. بعضی از اعضای اصلی شورای عالی کار به نشانه اینکه دستور جلسه بحث دستمزد و ترمیم معیشت نبود درجلسه حاضر نشدند.

جلسه بعد از وقفه یک ماهه تشکیل شده بود, نمایندگان کارگری انتظار داشتند بعد از اینکه بارها نسبت به معیشت کارگران اعلام خطر کرده اند, یکی از دستورات جلسه بحث معیشت و دستمزد کارگران باشد.

البته که نمایندگان حاضر در جلسه روز گذشته اعلام کرده اند که دنبال این نیستیم که درصد افزایش مزد مشخص شود بلکه هدف ما این است که درباره معیشت کارگران و بهبود آن گفت‌وگو کنیم.

یکی از موضوعات مهم در جلسه روزگذشته بحث تشکیل جلسه ای پیرامون مسکن کارگران با حضور معاون تعاون و وزارت راه در جلسه بعدی شورا است. از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کارگران بحث تأمین مسکن است گفت‌وگو در این زمینه به دنبال راهکار برای خانه دار شدن کارگران بسیار حائز اهمیت است.

بررسی سبد معیشت خانوار کارگری

آنطور که هادی ابوی,نماینده کارگران درشورای عالی کار درباره بحث ترمیم مزد می گوید برخی نمایندگان معتقد بودند که افزایش حقوق کارمندان طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری در قالب رفاهیات و بن خواربار صورت گرفته و بر این اساس دستمزد کارگران هم باید طبق وعده داده شده در اسفند سال قبل ترمیم شود، بنابراین مقرر شد جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه خارج از شورای عالی کار برگزار و در این باره توضیح داده شود و چنانچه این امر اتفاق افتاده بود موضوع را به شورای عالی کار ببریم و درباره آن گفت‌وگو کنیم.

سال های قبل هنگام تعیین دستمزد کمیته ای تحت عنوان کمیته مزد، سبد معیشت خانوار کارگری را بررسی و پس از مشخص شدن هزینه معیشت در جلسه شورای عالی کار روی آن عدد, بحث و بررسی صورت می گرفت. یکی از درخواست های کارگران در جلسه روز گذشته شورای عالی کار بحث احیای کمیته مزد بوده است که مقرر شد تا پایان آبان ماه این کمیته ذیل شورای عالی کار تشکیل شود.

ابوی با بیان اینکه درتوزیع کالابرگ پیشنهاداتی با هدف تقویت قدرت خرید کارگران ارائه کردیم گفت: یکی از پیشنهادات این بود که سرمایه گردشی در اختیار تعاونی های کارگری قرار گیرد تا در زمینه توزیع کالابرگ فعال شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.