کد خبر : 2212
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 7:39

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / روند بازار طلا تا پایان سال چگونه است؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / روند بازار طلا تا پایان سال چگونه است؟

در سه روز گذشته قیمت طلا و سکه همواره در روند کاهشی قرار داشت. امروز این بازار متاثر از ریزش قیمت طلای جهانی افت قیمت داشت. در روز جاری قیمت سکه به پایین‌ترین مقدار خود طی چهار ماه گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دیروز قیمت طلا و سکه علاوه بر کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار با کاهش قیمت انس جهانی طلا نیز همراه شد و در روند نزولی قرار گرفت. سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت و سکه امامی نیز به ارزانترین سطح قیمتی طی چهار ماه گذشته رسید.

همراهی بازار داخلی با ریزش طلای جهانی

معامله‌گران بازار فلز گرانبها کاهش تقاضا در این بازار را متاثر از ریزش قیمت انس جهانی طلا و افت تقاضا می‌دانند. به اعتقاد آنها قیمت دلار در کانال ثابتی نوسان دارد و افت و خیزهای محدود این اسکناس، نقش چندانی در کاهش قیمت طلا و سکه ندارد.

اقتصاد پرس

گفتنی است انس جهانی طلا در ساعات ابتدایی امروز ۱۰ دلار کاهش داشت و با قیمت ۱۹۱۴ دلار معامله می‌شد. اما در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی به رقم ۱۹۲۴ دلاری رسید.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با ریزش قیمت طلای جهانی پروپاگاندایی در بازار فلز زرد ایجاد شده که خود طلافروش‌ها هم از خرید فاصله گرفته‌اند؛ این کاهش تقاضا ریزش پلکانی قیمت طلا و سکه را به همراه دارد.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند، نیمه دوم سال، فصل رشد در بازارهای مالی است. آنها معتقدند تا انتهای امسال بازدهی قیمت طلا و سکه نسبت به دلار بیشتر است و قیمت طلای جهانی را نیز صعودی پیش‌بینی می‌کنند.
اثر روابط مساعد سیاسی بر روند کاهشی قیمت بازار فلز زرد

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اثر روند کاهشی قیمت دلار بر بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: «اثر اخبار سیاسی مثبت هفته‌های گذشته را نمی‌توان بر بازار ارز نادیده گرفت. برقراری روابط سیاسی با سایر کشورها تجربه موفقی در پایین آمدن قیمت دلار و طلا و سکه بود.»

وی با تاکید بر تاثیر روند تقاضا بر بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: «برخی مواقع، تقاضای بیشتری وارد بازار می‌شود؛ در نتیجه ورود تقاضای بیشتر یا کاهش خرید در بازار باعث افزایش و کاهش قیمت در بازار سکه و طلا می‌شود.»

این فعال بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: «تحریم مشکلی است که بازارهای داخلی را متاثر کرده است؛ اما با این وجود نباید تاثیر بانک مرکزی در مدیریت بازار را نادیده گرفت.»
پرچمداری سکه بهار در کاهش قیمت

دیروز دوشنبه ۱۹ تیرماه قیمت سکه امامی ۲۸۳ هزار تومان ارزان شد. این قطعه از نیمه کانال ۲۸ میلیون تومانی پایین‌تر آمد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه امروز،‌ برخلاف روند افزایشی محدود دو روز ابتدایی هفته با افت ۳۱۴ هزار تومانی پرچمدار بیشتری کاهش قیمت بود. سکه بهار با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع‌ سکه ۱۵۰ هزار تومان افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شدند. در روز جاری سکه گرمی کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد.
حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۳۱ هزار تومان کاهش در کانال ۱۰ میلیون تومانی یک پله عقب نشست و با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد. در روز جاری طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه بهار با ۲۰۷ هزار تومان کاهش بود. این کاهش قیمت حباب سکه بهار را در کانال دو میلیون تومانی نشاند. در روز جاری حباب سکه امامی ۱۹۰ هزار تومان کاهش داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.