کد خبر : 22053
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 8:16

بیت کوین به ۴۳ هزار دلار بازگشت

بیت کوین به ۴۳ هزار دلار بازگشت

چشم‌انداز اقتصادی و تصمیمات شرکت‌های بزرگ بیشترین تاثیر را بر بازار دارند. همزمان با استراتژی پذیرش بیت کوین از سوی رئیس‌جمهور السالوادور، بازار رمز ارزها شاهد افزایش قیمت بیت کوین است.

قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسیده و همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد فروش احتمالی باقی‌مانده بیت کوین‌های تسلا افزایش یافته است. در همین حال، رئیس‌جمهور السالوادور استراتژی پذیرش بیت کوین را دوباره تأیید کرده‌است.

پیش‌بینی شده است که نرخ بیکاری از ۳.۷ درصد  به ۳.۸ درصد افزایش یابد. این ارقام، همراه با کاهش اندک در اعتماد مصرف‌کننده به سطح ۷۸.۹، می‌تواند نشان‌دهنده موانع اقتصادی باشد که ممکن است به طور کوتاه‌مدت بر اعتماد سرمایه‌گذاران و ارزش‌گذاری بیت کوین تأثیر بگذارد.

سرمایه‌گذاری تسلا در بیت‌ کوین

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری اولیه ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین در فوریه ۲۰۲۱، زمانی که قیمت بیت‌کوین حدود ۳۷ هزار دلار بود، نه‌تنها ارزش این رمز ارز را افزایش داد، بلکه نشانه‌ای از تأیید این شرکت بود. با این حال، تصمیم تسلا برای فروش حدود ۱۰ درصد از بیت کوین خود در مارس ۲۰۲۱، با قیمت‌هایی بالاتر از ۶۰ هزار دلار، زودهنگام به نظر می‌رسید، زیرا قیمت بیت کوین پس از  آن افزایش یافت.

در ژوئن ۲۰۲۲، همزمان با کاهش ارزش بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار، تسلا موقعیت خود را کاهش داد و بخش قابل توجهی از سهام خود را فروخت. اگر تسلا موجودی اصلی ۴۳ هزار و ۲۰۰ بیت‌کوین خود را حفظ می‌کرد، تا اوایل ۲۰۲۴، ارزش آن نزدیک به ۲ میلیارد دلار می‌رسید.

در حال حاضر، با ۹,۷۲۰ بیت‌کوین باقی‌مانده، سهم تسلا تقریباً ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. اقدام بعدی این شرکت خودروسازی در بازار رمز ارز با انتظارات زیادی همراه است، زیرا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش‌گذاری بیت کوین داشته باشد.

انتخابات السالوادور و چالش بیت کوین

معاون رئیس‌جمهور السالوادور، فلیکس اولوا، اطمینان داد که اگر رئیس‌جمهور نایب بوکله در ۴ فوریه انتخاب شود، السالوادور همچنان بیت کوین را به عنوان پول قانونی قبول خواهد کرد. صندوق بین‌المللی پول توصیه کرد که السالوادور در جریان بحث‌های مربوط به وام‌های کشور، قوانین بیت کوین خود را بازنگری کند، اما اولوا اعلام کرد که السالوادور هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

اولوا تأکید کرد که برنامه‌های مربوط به بیت‌کوین، مانند شهر بیت کوین بدون مالیات و ارائه گذرنامه به سرمایه‌گذارانی که یک میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، همچنان ادامه خواهد یافت. اگر برنامه بیت کوین آن همچنان اجرا شود، تعهد السالوادور به پذیرش ملی رمز ارزها می‌تواند تقویت شود.

عملکرد بازار بیت کوین امروز نشان‌دهنده روند مثبتی است. این ارز دیجیتال در قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۵ دلار قرار دارد. در حال حاضر بیت کوین در صدر بازار رمزارزها است و ارزش بازار زنده ۸۴۲.۳۲ میلیارد دلاری دارد.

چشم‌انداز تکنیکال بیت کوین نیز بالاتر از سطح محوری ۴۲ هزار و ۶۳۵ دلار صعودی است و نشان‌دهنده پتانسیل بالای آن برای رشد بیشتر است.

/تجارت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.