کد خبر : 20552
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 9:04

پیش‌بینی بیت کوین و بازار کریپتو برای سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی بیت کوین و بازار کریپتو برای سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی‌ها درباره راه‌اندازی ETF بیت کوین و رسیدن به قیمت‌های جدید در بازار رمزارزها افزایش یافته و بسیاری را امیدوار به رالی صعودی رمز ارزها در سال ۲۰۲۴ کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری معتبر VanEck، پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای را برای چشم‌انداز بازار رمز ارز در سال ۲۰۲۴ ارائه داده است. گزارش جامع این شرکت شامل ۱۵ پیش‌بینی کلیدی است که به تحولات مهم در فضای دارایی‌های دیجیتال اشاره دارد. از جمله این تحولات، راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری معاملاتی بیت کوین (ETF) در ایالات متحده و جهش قیمت تا رسیدن به اوج تاریخی خود است.

VanEck در سه ماهه اول ۲۰۲۴، آغاز به کارETF‌های بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند که همزمان با رکود اقتصادی پیش‌بینی شده در ایالات متحده است. این شرکت انتظار دارد که اینETF‌ها، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را جذب کنند. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که جریان‌های ورودی بیش از ۲.۴ میلیارد دلار باشد که می‌تواند قیمت بیت کوین را بالای ۳۰ هزار دلار ثابت نگه دارد.

VanEck انتظار دارد که جریان‌های ورودی اولیه حدود یک میلیارد دلار باشد که بلافاصله پس از راه‌اندازی ETFها رخ می‌دهد. این رقم انتظار می‌رود در یک بازه سه ماهه به ۲.۴ میلیارد دلار افزایش یابد و در دو سال به ۴۰.۴ میلیارد دلار برسد. این شرکت افزایش قیمت را به جذابیت بیت کوین به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری جایگزین و کاهش هزینه‌های معاملاتی نسبت به هزینه‌های معاملاتی خرد فعلی، مانند هزینه معامله حدود ۲.۵ درصدی کوین‌بیس، نسبت می‌دهد.
افزایش قابل توجه ارزش بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴

همچنین VanEck انتظار دارد که در پایان سال ۲۰۲۴، شاهد افزایش قابل توجهی در ارزش بیت کوین باشیم. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین در تاریخ ۹ نوامبر به بالاترین قیمت تاریخی خود برسد.

بخشی از این پیش‌بینی به دلیل تغییرات سیاسی احتمالی در ایالات متحده است، از جمله انتخاب احتمالی دونالد ترامپ که می‌تواند به یک محیط قانونی مطلوب‌تر در ایالات متحده منجر شود. این پیش‌بینی با الگوهای تاریخی قیمت بیت کوین که نشان‌دهنده اوج‌گیری‌های سه ساله است، مطابقت دارد، همانطور که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ مشاهده شده است.
احتمال احیای بازار NFTها

همچنین انتظار می‌رود بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز شاهد احیای قابل توجهی باشد؛ همراه با حجم فروش ماهانه که به رکوردهای جدیدی می‌رسد.

معرفی پروتکل Ordinals بیت کوین و توسعه زنجیره‌های لایه ۲ بیت کوین می‌توانند هزینه‌های شبکه را احیا کنند و دینامیک‌های بازار NFT را تغییر دهند. بنابراین، سلطه اتریوم در گام‌های اولیه NFT، که تقریبا با نسبت ۵۰-۱ در مقایسه با بیت کوین بوده است، ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یابد و در پایان ۲۰۲۴ به نسبت نزدیک‌تری به ۳-۱ برسد.
پیش‌بینی تغییرات عمده در رتبه‌بندی صرافی‌ها

علاوه بر این، تغییر عمده‌ای در رتبه‌بندی صرافی‌های متمرکز رمز ارز پیش‌بینی شده است. انتظار می‌رود که صرافی بایننس به دلیل تسویه‌حساب قابل توجه ۴ میلیارد دلاری با مقامات قانونی ایالات متحده، از جایگاه برتر خود کنار رود و راه را برای رقبای در حال ظهوری مانند OKX، Bybit، Coinbase و Bitget هموار کند.

به‌طور خاص، انتظار می‌رود که بازار آتی بین‌المللی Coinbase شاهد افزایش قابل توجهی در حجم معاملات روزانه باشد.

به‌طور خلاصه، پیش‌بینی‌های VanEck برای سال ۲۰۲۴، تصویری از یک سال عجیب را برای بازار رمزارز ترسیم می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.