کد خبر : 22263
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 12:06

بیت‌کوین تا کجا بالا می‌رود؟

بیت‌کوین تا کجا بالا می‌رود؟

وضعیت بازار کریپتو بیانگر این است که بیت‌کوین روند معاملاتی روز‌ گذشته را در محدوده مثبت آغاز کرد و پس از گذشت یک ماه توانست حمایت کانال ۴۶هزار دلاری را به دست آورد.براین اساس لیدر بازارهای ریسکی روز جمعه ساعت ۱۳ به وقت تهران رقمی معادل ۴۶ هزار و ۵۵۰ دلار را به ثبت رساند.

دنیای اقتصاد نوشت: شواهد گویای آن است که در بحبوحه صعود رمزارزها، شاخص دلار همچنان در کانال ۱۰۴ واحدی درحال نوسان است و طلا در محدوده ۲۰۳۰ دلاری معامله می‌شود. پس تغییر مسیر قیمتی این دارایی ناشی از چه عواملی است؟  آمارها حاکی از آن است که بیت‌کوین برای نخستین‌بار پس از ایجاد صندوق‌های ETF در ۱۲ ژانویه کانال ۴۶ هزار دلاری را مشاهده کرد و اکنون در حال آماده‌سازی خود برای عبور از کانال ۴۷ هزار دلاری است.

در راستای این‌ موضوع جی‌پی مورگان در یادداشتی در روز پنج‌شنبه تاکید کرد: «میانگین حجم معاملات روزانه بیت‌کوین ۲۹.۶ درصد و حجم معاملات اتر ۴۰ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.» به گفته برخی از اقتصاددانان آنچه اکنون اتفاق می‌افتد این است که سرمایه‌گذاران بزرگ از جمله موسسات و افراد، دارایی‌های خود را قبل از چرخه صعودی قیمت بیت‌کوین که زمان آن ۱۸ آوریل تاریخ‌گذاری شده، انباشت کرده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که طی دو هفته اخیر حجم کیف پول‌های بیت‌کوین روند افزایشی داشته، به‌طوری‌که حجم دارایی‌های معامله‌گرانی نیز که تازه ‌وارد این بازار شده‌اند، افزایش یافته است.

اما دلیل این امر چیست؛ هاوینگ بیت‌کوین. بی‌شک بیت‌کوین یک ارز ضد تورمی است؛ یعنی عرضه آن محدود است و در نتیجه برای رسیدن به یک ارز ضد تورمی، مکانیزمی مثل نصف‌شدن پاداش استخراج ضروری است. رویداد هاوینگ تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان افزایش دهد. به‌طوری‌که اسکات ملکر، معامله‌گر و سرمایه‌گذار برجسته حوزه کریپتو در این خصوص تاکید کرد: «من انتظار دارم با رویداد هاوینگ قیمت بیت‌کوین که در آخرین رکورد خود از کانال ۶۹ هزار دلاری عبور کرده بود، این‌بار با گذر از کانال ۲۴۰ هزار دلاری سرمایه‌گذاران خود را غافلگیر کند. او ادامه داد: «نصف شدن بیت‌کوین زمانی رخ می‌دهد که تعداد بلاک‌های استخراج شده در آوریل ۲۰۲۴ به ۸۴۰هزار برسد، سپس پاداش هر بلاک از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

بر این اساس باید در انتظار رشد ۲۵۰ درصدی بیت‌کوین یا به عبارت‌ دیگر گذر این دارایی از کانال ۲۴۰ هزار دلاری بود.» از دیدگاه سرمایه‌گذاران قبل از ۱۸ آوریل بهترین زمان خرید بیت‌کوین به شمار می‌رود و هجوم معامله گران به سرمایه‌گذاری در این بازار دور از انتظار نبود.  در نتیجه صعود این دارایی در روزهای اخیر را باید ناشی از هجوم سرمایه‌گذاران و معامله گران به این بازار دانست. قابل ذکر است که برآوردهای قبلی نیز از ثبت رکوردهای قیمتی جدید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ حکایت داشت و پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بازار طلا که با هدف کسب سود در کوتاه‌مدت وارد این بازار شده‌اند، به بازار کریپتو هجوم خواهند آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.