کد خبر : 13038
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 21:48

اعلام تصمیم جدید عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

اعلام تصمیم جدید عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع نزدیک به ریاض اعلام کرد که عربستان «موقتا» مذاکرات در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رویترز نوشت که درگیری در اراضی اشغالی باعث شده تا عربستان سعودی تعامل بیشتری با ایران پیدا کند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جهت تلاش برای جلوگیری از وقوع خشونت‌های بیشتر در منطقه برای اولین بار به صورت تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران گفت‌وگو کرد.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند که عادی‌سازی عربستان روابط با رژیم صهیونیستی به تاخیر خواهد افتاد و این تاخیر گامی کلیدی از سوی عربستان در راستای دریافت بسته‌ امنیتی آمریکا محسوب می‌شود.

تا پیش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، سران عربستان و رژیم صهیونیستی می‌گفتند به طور پیوسته درحال حرکت به سوی توافقی هستند که ممکن است شکل جدیدی به منطقه بدهد.

یک منبع نزدیک به طرز تفکر ریاض اعلام کرد که مذاکرات در حال حاضر نمی‌تواند ادامه پیدا کند و در زمان از سرگیری گفت‌وگوها، مسئله امتیازاتی که رژیم صهیونیستی باید به فلسطینی‌ها بدهد از اولیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

دولت عربستان به درخواست رویترز برای اظهارنظر در رابطه با این خبر پاسخ نداده است.

صبح شنبه گذشته حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

وزارت بهداشت فلسطین در به‌روز رسانی جدیدی اعلام کرد که طی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز شنبه تاکنون تقریبا ۱۸۰۰ نفر شهید و ۶۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.