کد خبر : 11291
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 20:47

خودروسازان از دپو کردن خودرو چه سودی می‌برند؟

خودروسازان از دپو کردن خودرو چه سودی می‌برند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: انحصارطلبی خودروسازان و به دست گرفتن نبض بازار مربوط به امروز و دیروز نیست، این شرکت‌ها در دوره‌های مختلف درصدد افزایش قیمت خودرو با استفاده از دپو هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دپو خودرو در پارکینگ خودروسازان، گفت: متأسفانه ضعف نظارتی در این کار مشهود است و وزارت صمت و شورای رقابت نسبت به این موضوع اهمال کرده‌اند. ازآنجا که خودروسازان در تجربیات گذشته خود از دپو خودرو سود بردند و توانستند قیمت خودرو را با این سازوکارها افزایش دهند، ممکن است به دنبال تکرار این کار باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از عملکرد خودروسازان راضی نیستیم، ادامه داد: انحصارطلبی خودروسازان و به دست گرفتن نبض بازار مربوط به امروز و دیروز نیست، این شرکت‌ها در دوره‌های مختلف درصدد افزایش قیمت خودرو با استفاده از دپو هستند.

وی همچنین درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودرو، گفت: از آنجا که عرضه و تولید خودرو با یکدیگر متناسب نیست و واردات خودرو نیز به درستی و بر اساس قانون انجام نمی‌گیرد، بنابراین حذف سامانه به منزله حذف شفافیت در توزیع خودرو و استفاده دوباره از درهای پشتی خودروسازان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هدف از ایجاد سامانه یکپارچه، شفاف شدن نحوه توزیع خودرو و تحویل خودرو به واجدین شرایط است، تصریح کرد: حذف سامانه در شرایط فعلی که افراد نمی‌توانند به راحتی به خودروسازان مراجعه و خودرو خریداری کنند به ضرر مصرف‌کننده است.

مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.