کد خبر : 13694
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 12:52

توضیحات سخنگوی دولت درباره افزایش و شیوه پرداخت یارانه

توضیحات سخنگوی دولت درباره افزایش و شیوه پرداخت یارانه
طبق اعلام سخنگوی دولت، قرار است تغییراتی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران به صدک تغییر کند، اما به گفته این مقام مسئول خبری از افزایش یارانه‌ها نیست.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در ماه‌های گذشته مسئله احتمال تغییراتی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران و البته برخی گمانه‌ها نیز درباره احتمال افزایش مبلغ یارانه‌ها مطرح شده بود. علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – امروز در نشست خبری خود ضمن تکذیب افزایش یارانه‌ها اینگونه ماجرا را توضیح داد که یارانه نه افزایش می‌یابد، نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و فقط شیوه دهک‌بندی به صدک‌بندی ارتقا می‌یابد.

ویبه گفته وی، به جای اینکه از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود و اینگونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.

سیده طیبه حسینی – سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها – نیز در این باره اظهار کرد: تا این لحظه خبری از تغییر در مبلغ یارانه یا یارانه‌بگیران نیست و فعلا برنامه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

طبق آنچه سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده، تنها مسئله‌ای که پیش از این نیز در دستور کار قرار داشته، این بوده است که به جای دهک‌بندی، صدک بندی اتفاق خواهد افتاد؛ به این معنی که هر دهک خود به ۱۰ قسمت تقسیم خواهد شد و این مسئله نیز با هدف شناسایی بهتر در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به موضوعات مطرح شده در این زمینه و تغییر در دهک‌بندی‌ها، به نظر می‌رسد احتمال اعمال تغییراتی در فهرست یارانه‌بگیران وجود دارد که البته تا این لحظه از سوی مسئولان به صورت رسمی اعلام نشده است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.