حضور در نمایشگاه های بین المللی از ابزارهای توسعه صادرات ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است اما سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در این زمینه مناسب نبوده است.

اقتصاد پرس: حمیدرضا نبی زاده گفت: خوشبختانه درحال حاضر بخشی از فشارهای خارجی و تحریم ها رفع شده و امیدوارم در بخش تجارت خارجی شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجارت خارجی به عنوان موتور اقتصاد عمل می کند، اظهار کرد: بسیاری از صنایع و تولیدات داخلی قابلیت رقابت در بازار را دارند و به مین دلیل باید به دنبال ارتقای این بخش باشیم تا بتوانیم در عرصه جهانی موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اثرات روانی رفع تحریم ها، مثبت بوده، یادآورشد: شرکت های خارجی، رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند این درحالیست که بعداز پسابرجام نیز رشد در حوزه تجارت خارجی صورت گرفته اما هنوز دراین زمینه کمبودهایی احساس می شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است، افزود: متاسفانه سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در زمینه تشویق و تسهیل خدمات به عنوان مشوق های صادراتی مناسب نبوده است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *