کد خبر : 20708
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 8:07

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

نشانه‌های مثبتی که روز شنبه در بازار سهام بروز پیدا کرد، رشد پرقدرت نماگرهای سهامی در روز میانی هفته را در پی داشت. از این رو، به نظر می‌رسد عطش اهالی بازار برای خرید، بازار را به سوی مثبت دامنه نوسان در ادامه هفته هدایت کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱٫۶۵ درصد، معادل ۳۵ هزار و ۸۲۷ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۵۱ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱٫۱۲ درصدی (معادل هشت هزار و ۴۵۸ واحد)، تا پله ۷۶۴ هزار واحدی پیش رفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد ۰٫۹۴ درصدی، معادل ۲۴۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحدی قرار گرفت.
معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، هشت هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز میانی هفته را هم ۱۲٫۲ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس، خبر از ورود ۱۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

همان‌گونه که در گزارش قبلی ذکر شد، عملکرد غیرمنتظره آمارهای بورس تهران در روز شنبه، نوید رشدی قدرتمند در معاملات روز میانی هفته را می‌داد. هیجان اهالی بازار در روز معاملاتی قبلی، به جریان دادوستدهای دوشنبه نیز سرایت کرد. خروج قابل ملاحظه هزار و ۴۸ میلیارد تومانی پول از صندوق‌های درآمد ثابت نشان از عطش اهالی بازار سرمایه برای خرید دارد.

از این رو به نظر می‌رسد جریان ورود و خروج پول به بازار سهام، در دو روز انتهایی هفته ادامه یابد. زمزمه‌های تشکیل جلسه‌ای در راستای تجدید ارزیابی گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با حضور بانک‌ها، نماینده بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیز تب و تاب معاملات این گروه را بیش از دیگر صنایع بالا برد.

با کندل قدرتمند روز میانی هفته در نمودار شاخص کل بورس، این نماگر از مقاومت مینور خود عبور کرد. همچنین در حال حاضر شاخص بالاتر از سقف فشردگی تشکیل شده در خرداد و تیرماه سال جاری قرار گرفته است.

این موضوع باعث خواهد شد تا نماگر اصلی تالار شیشه‌ای مانع مهمی تا میانه کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی پیش روی خود نداشته باشد. در صورت تداوم پمپاژ اخبار مثبت و تقویت محرک‌ها می‌توان انتظار داشت، دماسنج بورس در هفته‌های ابتدایی زمستان به این ارتفاعات دسترسی پیدا کند.
منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.