کد خبر : 24982
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:10

روزنامه خراسان:

پلمب طلا‌فروشی‌های معترض مستقیما توسط فرماندار مشهد انجام شد؛ از نظر قانونی اجازه این کار را نداشت

پلمب طلا‌فروشی‌های معترض مستقیما توسط فرماندار مشهد انجام شد؛ از نظر قانونی اجازه این کار را نداشت

رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد گفت: پلمب طلافروشی‌هایی که در مشهد مغازه خود را باز نکرده‌اند توسط اتحادیه صورت نگرفته و مستقیماً توسط شخص فرماندار مشهد انجام شده است. ایشان دستور دادند و راه افتاده‌اند توی خیابان و مستقیماً از روز یکشنبه تعدادی از مغازه ها را پلمب کردند.

روزنامه خراسان تقی‌زادگان، رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد درباره پلمب مغازه طلافروشان معترض گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خراسان، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

طلافروشان مشهد اعتصاب نکردند بلکه اعتراض دارند. ما مخالف قانون نیستیم بلکه به بخشی از این مصوبه درباره نحوه اجرایی شدن اعتراض داریم و این کار اعتصاب نیست.
پلمب طلافروشی هایی که در مشهد مغازه خود را باز نکرده اند توسط اتحادیه صورت نگرفته و مستقیماً توسط شخص فرماندار مشهد انجام شده است. ایشان دستور دادند و راه افتاده اند توی خیابان و مستقیماً از روز یک شنبه تعدادی از مغازه ها را پلمب کردند و بنده پادرمیانی کردم و بعد در چهار طبقه تعدادی اخطار گرفتند. بعد هم بعضی طلافروشی ها را پلمب کردند.
اینکه چرا پلمب کردند را باید از فرماندار مشهد بپرسید. بنده به عنوان رئیس اتحادیه شکایت خودم را دراین باره تقدیم مراجع قانونی یعنی دادستانی مشهد کردم که چرا باید طلافروشی ها پلمب شوند و آن ها هم باید بروند آن جا پاسخگو باشند.
برخی طلافروشی ها را با دستگاه جوش پلمب کرده اند و به نظر بنده رعب و وحشت ایجاد کردند. امروز(دوشنبه) نیز تعداد زیادی از طلافروشی ها در بولوار امامت مشهد پلمب شدند که آن طوری که به بنده اطلاع دادند منجر به درگیری هم شده است. بنده الان در تهران پیگیر موضوع هستم اما در مشهد طلافروشی ها را پلمب می کنند معنی اش چیست؟
به لحاظ قانونی فرماندار چنین اجازه چنین کاری را نداشتند. ما از فرماندار خواهش کردیم در این موقعیت چنین کاری نکنند. این کار نه در تهران نه در هیچ کلان شهر دیگری انجام نشده است.
بند تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون جامع تجارت مورد اعتراض صنف طلافروشان است و می گویند که این بند مربوط به کالاهای مصرفی است و به کالاهای سرمایه ای ربطی ندارد. طلای بنده سرمایه ریالی بنده است و نقد است و ما انبارگردانی نداریم اصلاً. به چه کسی چه ربطی دارد چه میزان سرمایه شخصی دارم. به کسی ربط ندارد چه میزان طلا گرفته ام و در مغازه ام دارم. بنده نمی خواهم کسی بداند چه کسی سرمایه اش را در اختیار بنده قرار داده است، این یک قرارداد محرمانه بین بنده و طرف مقابل است… البته اصل حرف ما این است که چرا مغازه های طلافروشی که اعتراض داشتند با دستور فرماندار پلمب شده اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.