کد خبر : 159
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 9:52

وسعت جنگل‌های ایران بیشتر شد

وسعت جنگل‌های ایران بیشتر شد

بانک جهانی اعلام کرد پوشش جنگلی ایران در ۱۵ سال گذشته با رشد متوسط سالانه حدود ۱ درصدی مواجه شده است.

اقتصادپرس: بانک جهانی در گزارشی از وضعیت پوشش جنگلی در جهان اعلام کرد طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ به طور متوسط هر سال ۰٫۰۹ درصد از وسعت پوشش جنگلی جهان کاسته شده است.

منطقه آفریقای زیر صحرا در میان مناطق جهان بالاترین میزان کاهش پوشش جنگلی را داشته به طوری که پوشش جنگلی این منطقه در طی ۱۵ سال گذشته سالانه ۰٫۴۸ درصد کاهش داشته است. این رقم برای آمریکای لاتین نیز ۰٫۳۶ درصد بوده است.

پوشش جنگلی خاورمیانه در این دوره افزایش داشته و رشد سالانه ۰٫۸۸ درصدی را تجربه کرده است. پوشش جنگلی اروپا نیز رشد ۰٫۱ درصدی، شرق آسیا رشد ۰٫۱۷ درصدی، آمریکای شمالی رشد ۰٫۰۶ درصدی و آسیای جنوبی رشد ۰٫۳۷ درصدی داشته است.

بر اساس ارزیابی های بانک جهانی ایران در بین کشورهایی قرار داشته است که طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ با رشد پوشش جنگلی خود مواجه شده است. پوشش جنگلی ایران در این دوره رشد متوسط سالانه ۰٫۹۸ درصدی داشته است.

برخی کشورهای دیگر که در این دوره با رشد پوشش جنگلی خود مواجه شده اند عبارتند از: بروندی با رشد ۲٫۶۳ درصدی، ایسلند با رشد ۴٫۶ درصدی، چین با رشد ۱٫۱۸ درصدی، دانمارک با رشد ۰٫۳ درصدی، مصر با رشد ۱٫۵۸ درصدی، فرانسه با رشد ۰٫۷۴ درصدی، آلمان با رشد ۰٫۰۴ درصدی، هند با رشد ۰٫۵۴ درصدی، عراق با رشد ۰٫۰۶ درصدی، اسپانیا با رشد ۰٫۵۷ درصدی، و آمریکا با رشد ۰٫۱۴ درصدی.

برخی کشورها که در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ شاهد کاهش پوشش جنگلی خود بوده اند عبارتند از: آرژانتین با کاهش ۰٫۹۹ درصدی، استرالیا با کاهش ۰٫۲۱ درصدی، برزیل با کاهش ۰٫۳۵ درصدی، کانادا با کاهش ۰٫۰۱ درصدی، فنلاند با کاهش ۰٫۰۷ درصدی، مکزیک با کاهش ۰٫۱۸ درصدی، پرتغال با کاهش ۰٫۳۲ درصدی، و زیمبابوه با کاهش ۱٫۷ درصدی.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.