کد خبر : 3528
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 9:49

تتر از بیت‌کوین سبقت گرفت

تتر از بیت‌کوین سبقت گرفت

اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین در ادامه روند یکنواخت و کسل‌کننده این روز‌های خودش شبانه‌روز قبلی را در نیمه ابتدایی کانال ۲۹ هزار دلار پشت‌سر گذاشت. قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی حدود یک‌دهم درصد کاهش پیدا کرده و بازدهی روزانه بقیه ارز‌های دیجیتال سرشناس بازار به مثبت یا منفی دو درصد نمی‌رسد. روندی که تقریبا از

اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین در ادامه روند یکنواخت و کسل‌کننده این روز‌های خودش شبانه‌روز قبلی را در نیمه ابتدایی کانال ۲۹ هزار دلار پشت‌سر گذاشت. قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی حدود یک‌دهم درصد کاهش پیدا کرده و بازدهی روزانه بقیه ارز‌های دیجیتال سرشناس بازار به مثبت یا منفی دو درصد نمی‌رسد. روندی که تقریبا از یک ماه قبل در بازار حاکم است و یکی از تاثیر‌های آن می‌تواند افت چشمگیر حجم معاملات بیت کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها باشد. طوری‌که در ۲۴ ساعت قبلی حجم معاملات بیت‌کوین بین تریدر‌های بازار ارز دیجیتال تقریبا نصف خریدوفروش‌های تتر بوده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۹ هزار و ۳۵۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۲۹ هزار و ۳۵۰ دلار به‌ثبت رسید که معادل یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان است. صبح دیروز بیت‌کوین ۲۹ هزار و ۴۰۰ دلار ارزش داشت و بابت افت ۵۰ دلاری قیمت بیت‌کوین باید بازدهی روزانه آن را منفی یک‌دهم درصد درنظر بگیریم.

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی نهایتا ۲۹ هزار و ۴۳۵ دلار بوده و کف قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین ۲۹ هزار و ۱۰۰ دلار محسوب می‌شود. قیمت بیت‌کوین نسبت به هفته قبل، ۱۴ روز قبل و یک ماه قبل هم تفاوت چشمگیری ندارد و در این مدت رهبر بازار ارز دیجیتال بین دو محدوده ۲۸ هزار و ۷۴۰ دلار و ۳۰ هزار و ۷۰۰ دلار نوسان داشته است. طوری‌که بازدهی هفتگی بیت‌کوین مثبت هشت‌دهم درصد است. این عدد درقیاس با ۱۴ روز قبل به منفی سه‌دهم درصد می‌رسد و درمقایسه با ۲۳ تیر امسال منفی سه درصد تخمین زده می‌شود.

بیت کوین با دراختیار داشتن تقریبا ۴۷ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال مهمترین ارز دیجیتال دنیاست و در ۲۴ ساعت قبلی حجم معاملات آن به حدود ۷.۶ میلیارد دلار رسید که البته این عدد تقریبا نصف معاملات روزانه تتر در شبانه‌روز قبلی است.
قیمت اتریوم؛ هزار و ۸۴۵ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه منفی دو‌دهم درصد را نشان می‌دهد. هر واحد اتریوم صبح امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۲۹ هزار و ۴۵۰ دلار یعنی ۹۱ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار ارزش داشت و دیروز خرید اتریوم ۲۹ هزار و ۸۵۰ دلار هزینه داشت. در روزی که پنج دلار از قیمت اتریوم کاهش پیدا کرد، بیشترین قیمت لحظه‌ای اتریوم هزار و ۸۵۷ دلار و کمترین قیمت لحظه‌ای اتریوم هزار و ۸۳۵ دلار به‌ثبت رسید تا شاهد نوسان محدودی از این ارز دیجیتال باشیم.

اتریوم در بازه هفت‌روزه، ۱۴ روزه و یکماهه تقریبا رفتاری مشابه بیت‌کوین داشته و بازدهی آن در این بازه‌ها به‌ترتیب مثبت چهاردهم درصد، منفی ۱.۵ درصد و منفی ۴.۵ درصد تخمین زده می‌شود. چون در چهار هفته قبلی نوسان دومین ارز دیجیتال مهم دنیا بین دو محدوده هزار و ۹۹۵ تا هزار و ۸۰۵ دلار خلاصه می‌شود.

اتریوم سهمی معادل ۱۸ درصد از بازار ارز دیجیتال را مال خود کرده و در شبانه‌روز قبلی تریدر‌های بازار ارز دیجیتال قریب ۳.۱ میلیارد دلار برای خریدوفروش آن جابجا کردند.
قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت دوج‌کوین در شبانه‌روز قبلی دو درصد کاهش پیدا کرده است. ارزش سولانا ۱.۵ درصد آب رفته و بازدهی روزانه بقیه ارز‌های سرشناس بازار حدود صفر درصد محاسبه می‌شود.

دوج‌کوین که از نظر تسلط به بازار جایگاه هفتم را دراختیار دارد، امروز ۰.۰۷۴ دلار (سه هزار و ۷۰۰ تومان) ترید می‌شد و دیروز ۰.۰۷۶ دلار ارزش داشت. سولانا که از حیث تسلط به بازار نهمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌حساب می‌آید، قیمتش در این مدت از ۲۴.۸ دلار به ۲۴.۳ دلار (یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان) رسیده و هولدر‌های آن بازدهی روزانه منفی ۱.۵ درصد را تجربه می‌کنند.

قیمت کاردانو یا همان ADA در شبانه‌روز قبلی از ۰.۲۹۱ دلار به ۰.۲۹۰ دلار رسیده و به‌همین دلیل ارزش این یکی دو‌دهم درصد تقلیل پیدا کرده است. ترون با نماد TRX و جایگاه دهمی در بازار ارز دیجیتال، بازدهی روزانه صفر درصدی را به‌ثبت رسانده و ریپل که مثلا اوضاع بهتری داشته، رشد قیمت مثبت یک‌دهم درصدی را تجربه می‌کند. ریپل پنجمین ارز دیجیتال مهم فعلی بازار است و حجم بازار آن نزدیک سه درصد از ارزش کل بازار ارز دیجیتال تخمین زده می‌شود.

اقتصاد پرس

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.