کد خبر : 3399
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 11:42

جشن غمگین ایران برای رسیدن به ۶ میلیارد دلار پول!

جشن غمگین ایران برای رسیدن به ۶ میلیارد دلار پول!

براساس اطلاعات کسب شده پول‌های بلوکه شده ایران از کره‌جنوبی به حساب سوییس نشسته است؛ بنا است پول‌ها از حساب سوییس به قطر واریز شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده مطابق با توافق حاصله میان ایران و آمریکا، پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار برای اهداف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد. مراد طاهباز، سیامک نمازی و عماد شرقی از جمله زندانیان آزاد شده توسط ایران هستند. نام ۲ زندانی آزاد شده دیگر ذکر نشده است. نیویورک تایمز به نقل از دو منبع مطلع نوشت که یکی از ۲ زندانی ناشناس آزاد شده یک «دانشمند» و دیگری یک «تاجر» است.

اقتصاد پرس

به گفته منابع آگاه دولت قطر اموال ایران را کنترل خواهد کرد و تنها به ایران اجازه خواهد داد تا برای خرید کالاهای بشردوستانه از آن استفاده کند.

این خبر با واکنش کاربران در توئیتر فارسی روبرو شد. آنان اعتقاد داشتند این همه طولانی شدن روند مذاکرات که باعث ضعیف‌تر شدن هر چه بیشتر قدرت خرید مردم در داخل کشور شده، چه دستاوردی را برای ایران داشته است.

آنان همچنین اعتقاد داشتند این تبادل با شرایط بهتر در دولت قبلی قابل تصور بود.

رضا کاشف در این باره نوشت: خب بچه‌ها ی عزیز! قصه‌ی ما به سر رسید. دلارهای کُره به قطر رسید اما به ایران نرسید. تا دلاری دیگر و عزت و اقتداری دیگر، بدرود

علی سعدوندی (اقتصاد دان) از دید دیگری به ماجرا نگاه کرد: خدا رو شکر که بالاخره دلارهای مردم ایران در کره جنوبی به قطر منتقل شده و نفت در برابر غذا می شود. اما جالب‌تر آنکه توپخانه رسانه‌ای رانتخواران خیلی سوسکی و زیر پوستی موجب آغاز ارزپاشی فرزینی شده و قبل از آنکه پول ما به قطر برسد، ذخایر ارزشمند ارزی صرف فرار سرمایه تبدیل شده است.

احسان سابق هم فرقی در ماجرای بلوکه شدن پول‌های ایران در کره و قطر ندانست: تا دیروز مچل کره بودیم که ۷ چوق رو کی میده، از امروز باید مچل قطر باشیم که ۶ تا رو چجوری قراره بده.این وسط هم یک واحد گم شد که به قول قماربازا گل روی شما.

حسن قربانی هم اقدام آمریکا را همانند برخورد با کشور عراق در دوران صدام (نفت در برابر غذا) دانست: کره جنوبی منابع مالی ج ا را که حدود ۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود، آزاد خواهد کرد.

اگر پول ج ا آزاد شود، برای اطمینان از استفاده در مناطق غیر تحریمی، به حسابی در قطر واریز خواهد شد.

پ.ن : یعنی پول در برابر غذا و دارو

احمد جعفری هم از ترفند آینده آمریکایی ها در قطر ترسیده: الحمدالله با بیانیه امروز دولتی ها، برای چندمین بار اموال بلوکه ایران در بلاد کفر آزادسازی شد. از آنجایی که چشمم از کره جنوبی میترسه، اجازه میخام تبریک رو بزارم برای روز واقعه. حق بدید به بنده،چرا که فاصله میان بیانیه تا خزانه خیلی زیاده.ایضا از شیطنت آمریکاییها در قطر بیمناکم.

مهران ابراهیمیان هم انتقال پول‌های ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را موجب مشکلات جدید برای ایران دانست:

پول‌هایمان در عراق را دادند دست عمانی های عزیز، سرمایه های بخش خصوصی نزد اماراتی ها محترم است. پول های کره ای مان هم به قطر منتقل می شود. کویت و عربستان می ماند که به زودی آنجا هم حساب باز خواهیم کرد، حالا با چنین تدبیری، خلیج فارس و تنگه هرمز آرام می گیرد و مطالبات معکوس؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.