کد خبر : 17661
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 15:26

خبر فوری؛ شرط انتقال سهام عدالت متوفیان تغییر کرد

خبر فوری؛ شرط انتقال سهام عدالت متوفیان تغییر کرد
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اظهارکرد: از آنجایی که امکان اقدامات الکترونیکی مرتبط با انحصار وراثت وجود ندارد، انتقال سهام عدالت به وراث همچنان به صورت مراجعه حضوری انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد باغستانی درباره جزییات نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اظهارکرد: از روز گذشته عملیات واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث آغاز شده و قابل انجام است و وراث می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری‌ها و شعب بانک پارسیان و ملت مراجعه و مدارک لازم را ارائه می‌دهند و به صورت اتوماتیک دارایی متوفی بین وراث تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال سهام به صورت الکترونیک نیست، ادامه داد: از آنجایی که امکان اقدامات الکترونیکی مرتبط با انحصار وراثت وجود ندارد، انتقال سهام عدالت به وراث همچنان به صورت مراجعه حضوری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید اینکه انحصار وراثت به صورت داده وجود ندارد، گفت: داده‌های انحصار وراثت به صورت متمرکز وجود ندارد از این رو به ناچار با مصوب شورای‌عالی بورس با مراجعه به دفاتر کارگزاری‌ها، سهام عدالت متوفیان به وراث واگذار می‌شود.

دلیل تاخیر و متوقف شدن انتقال سهام چیست؟

باغستانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر امکان انتقال سهام به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری وجود ندارد، دلیل این تاخیر و متوقف شدن انتقال سهام چه بود، اظهارکرد: با این ساز و کار مدل واگذاری سهام متوفیان فرق کرده و سهل‌تر شده‌است، با سرویسی که از سوی قوه قضاییه و ثبت احوال برای این اقدام راه‌اندازی شده می‌توان درباره انحصار وراثت اطمینان پیدا کرد. پیش از این عملا از انجام عملیات دقیق انحصار وراثت مطمئن نبودیم. اما در نهایت بارگذاری مدارک از سامانه سپرده‌گذاران مرکزی به صورت الکترونیک انجام نمی‌شود و حتما نیاز به مراجعه وراث به کارگزاری و شعب بانکی است.

مدیرعامل سپرده‌گذاران مرکزی تاکید کرد: مراجعه یک نفر از وراث به کارگزاری و شعب بانکی کافی است و مبتنی بر انحصار وراثت تقسیم صورت می‌گیرد و مابقی روند کاملا الکترونیکی است.

وی افزود: نیازی نیست که تمام ورثه سجامی شوند و یک نفر برای انجام علمیات کفایت می‌کند.

باغستانی گفت: انجام عملیات تنها دو بانک محدود نمی‌شود و به زودی سایر شعب هم اضافه خواهند شد.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی درباره سود سهام عدالت امسال اظهارکرد: ناشران پس از برگزاری مجمع در حال تجمیع سود هستند و متعاقب تصمیم شورای‌عالی بورس سود پرداخت می‌شود.

فردای اقتصاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.