کد خبر : 21783
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 10:43

معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

گزارشی درباره «مهار تورم و رشد تولید» ارایه خواهیم داد

گزارشی درباره «مهار تورم و رشد تولید» ارایه خواهیم داد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اگر می خواهیم هزینه های زائدی را تصویب کنیم باید منبع آن مشخص باشد وگرنه بعدها با کسری بودجه مواجه می شویم و این مساله به تورم کمک می کند لذا بودجه ای که تنظیم می شود باید واقعی باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد حسینی درباره لایحه بودجه و بیانیه سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق و اختلاف نظرهایی که شکل گرفته است، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه نماینده دولت در موضوع بودجه است و نظراتی که رییس سازمان می دهد، نظرات دولت است و بحث ایشان هم این است که اگر می خواهیم هزینه های زائدی را تصویب کنیم باید منبع آن مشخص باشد وگرنه بعدها با کسری بودجه مواجه می شویم و این مساله به تورم کمک می کند لذا بودجه ای که تنظیم می شود باید واقعی باشد.

وی ادامه داد: مطالبات بسیاری وجود دارد و دولت هم بسیار علاقه مند است که به اقشار مختلف و موضوعات گوناگون کمک کند، ولی وقتی درآمد نباشد باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «سرانجام لایحه بودجه چه خواهد شد؟» گفت: بودجه هنوز نهایی نیست، باید به صحن بیاید و نمایندگان درباره آن تصمیم بگیرند و سپس شورای نگهبان رسیدگی کند.

آقای حسینی درباره موفقیت دولت در حوزه «رشد تولید و مهار تورم» نیز اظهار داشت: دولت نهایت تلاش خود را داشته و در پایان سال یک گزارش مفصلی در بحث رشد تولید ارایه خواهد داد چون رشد قابل توجهی در حوزه های گوناگون داشتیم. در بحث مهار تورم نیز گزارشی ارایه خواهد شد البته عوامل دیگر هم در این مسایل دخیل هستند که آنها هم باید لحاظ کرد.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.