کد خبر : 9306
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 16:06

مافیای خودرو اجازه تصویب واردات خودروهای کارکرده را نمی‌دهند!

مافیای خودرو اجازه تصویب واردات خودروهای کارکرده را نمی‌دهند!

پس از لایو یکی از نماینده‌های مجلس مبنی بر معطلی لایحه واردات خودروهای کارکرده به‌خاطر مافیای واردات خودرو، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: هنوز یک دستگاه خودروی وارداتی با پلاک ملی در خیابان‌های کشور رویت نشده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جلال رشیدی‌کوچی نماینده مجلس در لایوهای اینستاگرامی خود برخی از بند‌ها و مفاد این آیین‌نامه را تشریح کردند، اما تا امروز که آخرین روز تابستان ۱۴۰۲ است، هیچ خبری مبنی بر تصویب این آیین‌نامه از سوی مجلس منتشر نشده است.

برخی معتقدند که پس از اعلام بند‌های آیین‌نامه توسط نمایندگان مجلس، مافیای خودرو بازی‌های جدیدی را برای سنگ‌اندازی در برابر واردات خودرو آغاز کرده است.

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در پاسخ به این سوال که وضعیت تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در مجلس در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ در ابتدا اظهار بی‌اطلاعی کرد و در ادامه گفت که تصویب این آیین‌نامه نیازی به حضور در صحن علنی ندارد و در هیأت تطبیق مجلس باید بررسی شود.

او افزود: تا به امروز ۱۹ ماه از زمان تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده توسط مجلس می‌گذرد، اما هنوز یک دستگاه خودروی وارداتی با پلاک ملی در خیابان‌های کشور رویت نشده است. این در حالی است که پروسه تصویب قانون واردات خودروهای نو به کشور از لحاظ زمانی به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با میزان زمانی که تا به امروز برای آماده‌سازی و تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده صرف شده نیست.

او گفت: واردات خودروهای کارکرده درصورت درست عملی شدن می‌تواند حجم زیادی از حباب‌های قیمتی بازار خودرو را کاهش دهد، اما اگر نظارت کافی و لازم روی آن صورت نگیرد در وهله اول باعث افزایش قیمت دلار و در گام دوم باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.