کد خبر : 18861
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 17:00

سازمان ملل درباره «قحطی قریب‌الوقوع» در نوار غزه هشدار داد

سازمان ملل درباره «قحطی قریب‌الوقوع» در نوار غزه هشدار داد
سازمان ملل متحد هشدار داد که در نتیجه مسدود شدن کریدور کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، این باریکه در خطر قریب‌الوقوع قحطی قرار دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از الجزیره، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که در پی قطع شدن دوباره کریدور کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از سوی تل آویو، این باریکه در خطر «قحطی قریب‌الوقوع» قرار گرفته است.

همچنین براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌‎ها در نوار غزه به سرعت در حال سرایت است. همزمان با تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، ایجاد وقفه در تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، معضل گرسنگی و بی‌خانمانی فلسطینیان را دوچندان کرده است. گرچه تل‌آویو اجازه ورود برخی کمک‌ها از طریق گذرگاه رفح به غزه را صادر کرده اما از ورود هرگونه سوخت به این منطقه اشغالی جلوگیری کرده است.

شرکت‌های مخابراتی فلسطین از جمله «جوال» و «پاتل» دیروز (پنجشنبه) اعلام کردند که به‌دلیل اتمام سوخت، شبکه‌‎های آنها از دسترس خارج شده است. همچنین اسرائیل در جریان حملات به نوار غزه، بارها دسترسی به اینترنت و هرنوع اتصال مخابراتی را قطع کرده است.

به گفته برنامه جهانی غذا، تحویل تمام کمک‌ها و نیازهای پزشکی به نوار غزه، کاملاً در گرو تأمین سوخت است. کابینه جنگ اسرائیل امروز اعلام کرد که روزانه تنها اجازه ورود دو کامیون از کمک‌های سازمان ملل به غزه را می‌دهد.

تمام مردم در نوار غزه به مواد غذایی نیاز مبرم دارند

سیندی مک‌کین، مدیر اجرای برنامه جهانی غذا تاکید کرده است که تقریباً «تمام مردم در نوار غزه به مواد غذایی نیاز مبرم دارند. عملاً چیزی به اسم تأمین غذا و آب در غزه وجود ندارد و تنها بخش کوچکی از نیازها، از طریق مرزها تأمین می‌شود. با توجه به نزدیک شدن سریع فصل زمستان و همچنین پناهگاه‌های ناامن و متراکم و فقدان آب آشامیدنی، غیرنظامیان در معرض قحطی قریب‌الوقوع قرار دارند.»

به‌دنبال عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، حملات گسترده و بی‌وقفه‌ای را علیه نوار غزه انجام داده‌اند به طوری که در پی این حملات، تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر کودک هستند.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.