کد خبر : 9147
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 17:40

میان وعده با ارزش غذایی بالا برای دانش آموزان

میان وعده با ارزش غذایی بالا برای دانش آموزان
یک پزشک و متخصص طب ایرانی تهیه لقمه نان و پنیر و سبزی را به عنوان یک میان وعده با ارزش غذایی بالا و طبع معتدل برای دانش آموزان توصیه کرد و گفت: این هنر والدین است که ذائقه بچه‌ها را با این نوع مواد غذایی هماهنگ کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دکتر مریم السادات پاک نژاد درباره اهمیت ورزش و تغذیه دانش‌آموزان اظهار کرد. تغذیه علاوه بر کمک به فرآیند یادگیری دانش آموزان، بر رشد بهتر و سالم بودن ارگان‌های بدن آن‌ها نیز تأثیر دارد.

وی شکل گیری عادات درست تغذیه‌ای را بر آینده سلامتی بچه‌ها بسیار موثر خواند و افزود: کربوهیدرات‌ها طیف وسیعی دارند برای مثال دسته نان و غلات در طب سنتی به عنوان وعده غذایی اصلی و با انرژی و یک میان وعده ساده محسوب می‌شود.

وی تهیه لقمه نان و پنیر و سبزی را به عنوان یک میان وعده با ارزش غذایی بالا و طبع معتدل برای دانش آموزان توصیه کرد. گفت: این هنر والدین است که ذائقه بچه‌ها را با این نوع مواد غذایی هماهنگ کنند تا ذائقه بچه‌ها با خوراکی‌هایی که طعم‌های نامناسب و غیرطبیعی و در عین حال جذابی دارند، خراب نشود.

عادات غذایی سالم و مناسب

پاک نژاد درمورد مصرف میوه به عنوان میان وعده برای دانش آموزان اظهار کرد: بهتر است که میوه به شکل درسته و کامل در اختیار فرزندان قرار داده شود چون با خرد شدن میوه و سبزی، از ویتامین‌ها و مواد مغذی در آن کاسته می‌شود اما اگر دانش آموز تمایلی به خوردن میوه کامل ندارد بهتر است که به شکل خرد شده مصرف کند.

وی افزود: برخی میوه‌ها به ویژه سیب درختی از نظر طب سنتی به عنوان شاخص سلامتی شناخته می‌شود. انار، به، گلابی و انجیر نیز از نظر ارزش غذایی و تقویت کنندگی برای طبع کودکان مناسب هستند و انگور هم به خاطر طبع گرم و تری که دارد برای بچه‌های لاغر بسیار کمک کننده و مناسب است.

این پزشک و متخصص طب ایرانی در پایان به خانواده‌ها تأکید کرد که برای فرزندان خود وقت بگذارنند و عادات غذایی سالم و مناسبی را برای آنها شکل دهند و غذاهای سالم را در اختیارشان قرار دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.