کد خبر : 11389
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 11:46

سخنگوی فراجا؛

صدور گواهینامه و کارت خودرو در ۷۲ ساعت

صدور گواهینامه و کارت خودرو در ۷۲ ساعت
سخنگوی فراجا برخی خدمات و اقدامات پلیس در هفته فراجا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ منتظرالمهدی با بیان اینکه در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و همچنین مدارک المثنی طی ۷۲ ساعت انجام می‌شود، گفت: همچنین از روز ۱۳ مهرماه به مدت دو هفته طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی را به مدت ۱۵ روز اجرا خواهیم کرد. در این طرح خودروهای دارای دستور قضایی مستثنا هستند اما دیگر خودروها رفع توقیف خواهند شد. شرایط ویژه‌ای هم برای رفع توقیف وجود دارد از جمله امکان قسط بندی جرائم و محاسبه مبلغ پارکینگ بر اساس مصوبه سال ۹۴ هیات دولت. امیدواریم که مردم از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین اعلام کرد که با پایان هفته فراجا، رفع توقیف خودروها به صورت سیستمی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. تنها لازم است شهروندان مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و پس از آن در زمان اعلام شده از سوی سامانه به پارکینگ رفته و خودرو یا موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند.

سخنگوی فراجا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت نیز گفت: درحال‌حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که متاسفانه راکبان حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فاقد گواهینامه هستند. در همین راستا نیز طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت را در دستورکار قرار دادیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.