کد خبر : 6253
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 8:55

ورود موتور سواران به بزرگراه ها ممنوع!

ورود موتور سواران به بزرگراه ها ممنوع!
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: علیرغم توصیه موکد پلیس مبنی بر عدم ورود موتورسواران به بزرگراه‌ها باز هم شاهد تردد این وسیله در داخل معابر بزرگراهی هستیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت : بارها راجع به درک خطر رانندگان از خطر صحبت کرده ایم. گفته ایم که راننده ای که از آنچه از اتفاقات پیرامونی خود درکی ندارد یقینا آن موقعیت را درک نمی کند. نمی داند چه تمهیداتی لازمی را باید برای پیشگیری از آن باید انجام دهد .

وی بیان داشت : بارها صحبت شده است که موتورسیکلت بخاطر اینکه تعادل ندارد. یک وسیله ناپایدار است و قدرت مانور بالایی دارد. هیچ محافظی در اطراف خود ندارد وشخصی که در حال راندن با آن است با کوچکترین حرکتی آسیب می بیند.

خسارات افزایش پیدا می کند وسیله ای بسیار خطرناک است .رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : باید گفت ، آموزش برای موتورسواران باید مداوم و موثر و از دوران کودکی باشد تا بتواند تاثیر خود را بر فرهنگ رانندگی بگذارد.

عدم ورود موتورسواران به بزرگراهها

سرهنگ جوانبخت افزود : این آموزش ها باید از والدین مخصوصا از مادر باید شروع شود. همانگونه که ما مفاهیم اولیه زندگی را از مادر خود آموخته ایم این فرهنگ سازی هم در وحله اول باید از والدین مخصوصا از مادر به کودک باید اموزش داده شود .

وی گفت : بعد از مرحله اول آموزش توسط مادر کودک باید در مهد کودک با آن تصاویر و کارتون ها و در مراحل بعدی در دوران کودکی و نوجوانی و در دوران مدرسه همین طور باید مورد آموزش مستمر و جدی قرار بگیرد. به سن جوانی رسید درک از خطر داشته باشد .

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: علیرغم توصیه موکد پلیس مبنی بر عدم ورود موتورسواران به بزرگراهها باز هم شاهد تردد این وسیله در داخل معابر بزرگراهی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.