کد خبر : 16746
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 9:32

احتمال بارش باران در تهران و تقاضای پلیس از شهروندان

احتمال بارش باران در تهران و تقاضای پلیس از شهروندان
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: اگر راننده کم حوصله ای هستید در زمان بارندگی رانندگی نکنید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ احسان مومنی گفت: در اواسط فصل پاییز هستیم و بارش و باران در این فصل طبیعی است . با استعلامی که امروز از سازمان هواشناسی گرفته شده در چند روز آینده و مخصوصا امروز بارش باران را شاهد خواهیم بود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : اگر راننده کم حوصله ای هستید و حوصله رانندگی را در زمان بارندگی ها ندارید ، توصیه می شود که اصلا رانندگی نکیند چون در زمان بارندگی ترافیک سنگین تری در سطح معابر شهر تهران حکم فرما می گردد .همچنین اگر عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد دارید و می خواهید سریع تر برسید با این ترافیک سنگین ایکار مقدور نمی باشد و می بایست از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مقصد استفاده نمایید .

سرهنگ مومنی افزود : رانندگانی که در زمان بارندگی ها در سطح معابر رانندگی می کنند می طلبد که با صبر و حوصله بیشتری در این معابر رانندگی و دقت خود را افزایش دهند و به اطراف توجه بیشتری نمایند و می توانند به رادیو و موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند .در زمان بارندگی ها ما ترافیک بیشتری را پیش روی خود داریم که حرکت و توقف های بیشتری را نیز شامل می شود که از حوصله رانندگان کم حوصله و کم طاقت خارج است .

وی از ر انندگان خواست که منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کرده و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن ها مطمئن شوند و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم نمایند . همچنین روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی و استفاده از مه شکن در برخی موارد به شما در رانندگی کمک می کند .

سرهنگ مومنی گفت : حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ی طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل و نگه داشتن ماشین برای جلوگیری از برخورد را داشته باشید. وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

وی گفت : در زمان بارندگی حتما با آرامش رانندگی نمایید چرا که این عجله است که باعث تصادف می شود . هر زمان که بارندگی بود حتما مدیریت سفر داشته باشید و به موقع حرکت نمایید تا دیر نشود و از بارندگی لذت ببرید .

وی افزود : پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص برنامه ریزی های خود را برای روان سازی ترافیک با امکانات کامل و حضور صد درصدی تیم ها و هماهنگی با مدیریت شهری انجام داده است تا فصل پاییز و زمستان خوبی را شاهد باشیم تا اگر ترافیک هم بود این ترافیک با نظم و امنیت تردد همراه باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.