کد خبر : 9991
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 21:42

سازمان مدیریت بحران هوشمند می شود

سازمان مدیریت بحران هوشمند می شود
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم ایران جزو گروه‌های اول در کمک‌رسانی و امداد در حوادثی نظیر سیل و زلزله هستند، گفت: این سرمایه عظیم مردمی در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدحسن نامی در نشست تعیین نیازهای دستگاه‌های اجرایی در مخاطرات طبیعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و آژانس‌های بین‌المللی مستقر در ایران برگزار شد؛ با تاکید بر علاقمندی مردم و دولت ایران برای همکاری در تمامی زمینه‌های بشردوستانه و امدادرسانی در حوادث با جامعه بین الملل، خواستار تقویت حس انسان دوستانه آژانس‌های بین المللی در مقابله با حوادث طبیعی شد.

نامی افزود: در دو دهه اخیر هر چقدر تحریم های ظالمانه بر کشور ما بیشتر شد، کمک های انسان دوستانه هم کمتر شد و این مسئله ناتوانی آژانس‌های بین المللی در ایجاد راهکاری برای کمک رسانی در شرایط بحران را نشان داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوادث طبیعی جهان توان و قدرت یاری خود را به کل دنیا نشان داده و در زلزله اخیر ترکیه کمک‌های بدون توقع و همراه با عطوفت را برای زلزله زدگان ارسال کرد و حتی هلال احمر ایران از طرف مسئولان ترکیه مورد تقدیر قرار گرفت.

همکاری مردم در جهت امدادرسانی در حوادث

وی در خصوص پیشگامی و همکاری مردم ایران در زمینه امداد رسانی به‌موقع در حوادث هم گفت: مردم کشور ما جزو گروه‌های اول در کمک رسانی و امداد در حوادث از قبیل آتش سوزی و سیل و زلزله هستند که این سرمایه عظیم مردمی در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

نامی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حال هوشمند سازی است و تمامی سازمان های مشمول ماده ۲ مدیریت بحران و همچنین ماده ۱۴ قانون در این زمینه همکاری لازم را باید داشته باشند.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور همچنین در ادامه گفت: سازمان‌های بین المللی می‌توانند تجارب و فناوری خود در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی را در اختیار مسئولان قرار دهند.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.