کد خبر : 16365
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 15:42

نگرانی‌های خاورمیانه قیمت طلا را کاهش داد

نگرانی‌های خاورمیانه قیمت طلا را کاهش داد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، طلا ماه نوامبر را با کاهش قیمت آغاز کرد. سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه تصمیم‌گیری سیاستگذاران آمریکا در اجلاس فدرال رزرو هستند که قرار است امروز برگزار شود. نگرانی در مورد جنگ در خاورمیانه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و قیمت آن را طی روزهای گذشته به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار رساند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۳۶ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰٫۴۳ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا ۷٫۳ درصد در ماه اکتبر افزایش یافته بود و در هفته گذشته هم به ۲۰۰۹ دلار و ۲۹ سنت رسید، یعنی بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته.

بازار قیمت‌ها را تا بالاتر از ۲۰۰۰ دلار افزایش داد، اما بعد کاهش یافت. دوباره تلاش کرد افزایش یابد اما تغییر چندانی نداشت. از نظر تحلیلگران، این تحولات نشان می‌دهد بازار دچار نوعی فرسودگی شده است.

عامل اصلی در بازار در حال حاضر درگیری خاورمیانه و احتمال گسترش آن در منطقه با پیوستن گروه‌های دیگر است. حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک کمپ پرجمعیت پناهندگان در نوار غزه باعث شهادت ۵۰ فلسطینی شده است.

بازارها در حال حاضر منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی و همچنین گزارش ماهانه اشتغال در این کشور هستند.

در این بین تولید کنندگان در آسیا با فشار مضاعف کاهش فعالیت کارخانه‌ای در چین مواجه شده‌اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۹۷ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۳ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۶۹ درصد کاهش ۹۳۰ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.