کد خبر : 12351
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 23:54

اعلام آمار دانش‌آموزانی که به مدارس غیرانتفاعی می‌روند

اعلام آمار دانش‌آموزانی که به مدارس غیرانتفاعی می‌روند
آمار دانش‌آموزانی که به مدارس غیرانتفاعی می‌روند، اعلام شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، درباره مطالبات مالی و حقوقی معلمان این مدارس گفت: بعضا گرچه حقوق ماهیانه معلمان مدارس غیر دولتی به آنها پرداخت می شود اما در خفا این پول‌ها از معلمان گرفته می‌شود که از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیر این امر هستیم.

احمد محمودزاده در ویژه برنامه گفتگو که از شبکه شاد پخش شد، با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی، ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی، حدود ۳۵۰۰ مدرسه هیات امنایی در سطح کشور وجود دارد اظهار کرد: همچنین این سازمان از هفت منطقه آزاد و تجاری و ظرفیت عظیم شوراهای آموزش و پرورش استان ها در سراسر کشور به ریاست استانداران برخوردار است و حدود ۴.۵ میلیون دانش آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سازمان مدارس غیر دولتی تحت سیاست‌های آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ هزار معلم، مدیر و عوامل اجرایی در مدارس غیر دولتی مشغول خدمت هستند، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نیرو در مراکز آموزشگاهی ما اعم از معلمانی که بازنشسته یا شاغل و یا به صورت آزاد در مدارس غیر دولتی‌اند، در حال همکاری با ما هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اجرای دانش افزایی، به سازی و ارتقای توانمندی‌های معلمان مدارس غیر دولتی از تابستان امسال، توضیح داد: این طرح را از سال قبل طراحی و از تابستان امسال شروع به اجرا کردیم. بالغ بر ۱۷۶ هزار معلم و عوامل اجرایی در سال گذشته برای حضور در این طرح ثبت‌نام کردند. حدود ۳۶۰ ساعت دوره دانش افزایی و به سازی برای معلمان با دو شرط برگزار شد. اول اینکه صلاحیت عمومی معلمانی که وارد مدارس غیر دولتی می‌شوند باید مورد تایید قرار گیرد و از این جهت معلمان گزینش شدند. دوم اینکه رشته تدریسی معلمان این مدارس باید بر اساس نظرات تخصصی معاونین آموزشی و پرورشی در حیطه و حوزه‌ رشته تحصیلی این معلمان باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.