کد خبر : 4506
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 20:38

مدارس غیر انتفاعی ابتدایی حذف می شوند؟

مدارس غیر انتفاعی ابتدایی حذف می شوند؟
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سازوکاری داشته باشیم که مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی نداشته باشیم و اگر در منطقه‌ای کمبودی بود و ضرورت داشت، آن وقت مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور که با دو موضوع آموزش والدین کلاس اول ابتدایی(طرح معماران خشت اول) و «نظام دوری» برگزار شد. با تاکید بر اینکه تا می‌توانیم نباید بگذاریم که مدرسه غیرانتفاعی در مقطع ابتدایی داشته باشیم. اظهارکرد: معلم ابتدایی نقش مرجعیت در زندگی دانش آموزان دارد. تربیت معلم ابتدایی غیر قابل واگذاری است. قطار تحول آموزش و پرورش از مدرسه و با مدرسه شروع می‌شود. مدیریت در مدارس ابتدایی تفاوت محسوسی با سایر مدارس دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات تحولی خوبی در مدارس ابتدایی انجام گرفته است. گفت: کار نظام دوری از بخش‌های بر زمین مانده سند تحول بنیادین است که اجرای آن را شروع کرده‌ایم.

معلم باید کلاس را محل یادگیری و نه آموزش کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زیست جهان دانش آموزان ابتدایی با زیست جهان معلم متفاوت است. افزود: معلم ابتدایی باید ترفند، فنون و ابزار در آموزش بکار ببرد تا وارد زیست جهان دانش آموز شود و بر آن اثر گذارد. این موضوع مهمی است که احتیاج به آموزش جدید دارد.

صحرایی تاکید کرد: معلم باید کلاس را محل یادگیری و نه آموزش کند. آموزش باید در خارج از کلاس و یادگیری در داخل کلاس رخ دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت دنبال عوامل برون سازمانی رفت. چالش درون ما است و راه حل نیز درون خودمان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.